Konuştukları

Merhabalar

Bu yazımda Ali Baran'ın son durumundan bahsetmiştim biraz. Şimdi ise hangi kelimeleri söylediğini yazmak istiyorum.



Nerede okudum hatırlamıyorum, 18 aylık bir çocuğun en az 20 kelime söylüyor olması lazım, diye yazıyordu. 20 aylık olan Ali Baran kaç kelime söylüyor onu tespit etmek istedim. Bunu tespit ederken de, akranlarının durumları ne onları öğrenebilirim diye düşündüm.

Çocuğumu kimsenin çocuğuyla kıyaslamıyorum, bir önceki cümlem yanlış anlaşılmasın lütfen. Ayrıca oğlum kesinlikle yarış atı değil. O yüzden ha bir kelime eksik söylemiş ha fazla, bir yere yetişmiyoruz sonuçta, öyle değil mi?

www.hamilelikte.info
Ali Baran'ın Söylediği Kelimeler
  1. Anne
  2. Baba
  3. Dede
  4. Aylin (Ben)
  5. Erdem (Babası)
  6. Mama
  7. Meme
  8. Ekmek
  9. Balık
  10. Araba
  11. Öbürü
  12. Bura
  13. O
  14. Şu
  15. Ben
  16. Fil
  17. Kedi
  18. Köpek
  19. Burun
  20. Çay
  21. Kaşık
  22. Su
  23. Televizyon (Tam söyleyemiyor ama anlaşılıyor)
  24. Top
  25. Gol
  26. Abi
  27. Abla
  28. Çıkar
  29. Al
  30. Ver
  31. Git
  32. Gel
  33. Şeker
  34. Jet ( Harika Kanatlar Çizgi Filminden bir karakter)
  35. Babağan ( Papağan )
  36. Armut
  37. Aygül (Kuzeninin Adı)
  38. Memir (Komşunun oğlu Demir)
  39. Kuş
  40. Helva
Şimdilik aklıma bunlar geliyor. Hatırladıkça ve Ali Baran yeni kelimeler kullanmaya başladıkça listeyi güncellerim.

Sevgiler

Yorumlar

  1. Her çocuğun gelişimi farklıdır. Bunlardan bazıları ileri gider bazıları geri kalır. Dediğiniz gibi çocuklarımız yarış atı değil!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kıyaslamak için yazmadım, sadece gelişim sürecini takip edebilmek içindi bunu yazmam.
      Kıyaslamaya karşıyım. Öğrencilik hayatım boyunca nefret ettim kıyaslanmaktan, başarılı bir öğrenci olmama rağmen. Ebeveynler nedense yetinmeyi ve kendi çocuklarının başarılarıyla övünüp sevinmeyi bilmiyorlar. Çok üzücü...

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar