Dubleks Evi Ayırma - 3

     Dubleks evi ayırma yazı dizisinin üçüncüsü ile karşınızdayım. Bu yazımda elektrik ve su faturalarınızı nasıl ayırabileceğiniz konusunda öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Biz imar affından faydalandığımız için, tüm sayaçları normal yollardan ayırıp üzerimize alabiliyoruz. Tabii tüm ödemeleri yaptıktan sonra :) İmar affı nedir, kimler faydalanabilir diye soruyorsanız da bu yazımı okuyabilirsiniz.


     Dubleks Evde Su Faturasını Nasıl Ayırabilirsiniz

   
 Yukarıda da bahsettiğim gibi, eğer imar affından faydalandıysanız işiniz çok kolay. Aslında faydalanmadıysanız da kolay, ancak biraz şansa ihtiyacınız var. Çünkü sayacı ayırabilmek için gittiğiniz merkezde, size bu konuda gerçekten yardımcı olabilecek birilerini bulabilmeniz çok kolay olmayabilir. Biraz sonra yazacağım şeyleri, sular idaresinde ya da elektrik idaresinde çalışan her personel bilmiyor, bilse de riske girmemek için söylemiyor. Ben şimdi sizlerle paylaşacağım ama gidip oradaki personelin tepesine binmeyin :) Böyle bir yolu da olduğunu bilin, tatlı dille işinizi yaptırın :)

     Gelelim faturaları nasıl ayırabileceğinize. 
  1. Nasıl binaların dükkanları var ise A-B diye ayrılıyor, dubleks dairenizin çatı piyesi de o şekilde ayrılacak. Yani diyelim ki, daire numaranız 5, çatı piyesi de 5A şeklinde ayrılacak. Sayaç da 5A için bağlanacak. (Bunu çoğu personel bilmiyor, bilen de bilmezlikten geliyor.)
  2. Su satinize bir süzme sayaç taktırmanız gerekecek. Sayacınızı ve onu bağlayacak tesisatçınızı hazırda bulundurmanız işinizin çabuk bitmesini sağlayacak.. 
  3. Sonrasında bir kira sözleşmesi hazırlamanız gerekiyor. Oğluma/kızıma bedelsiz oturması için daireyi verdim gibi bir ibare ile. 
  4. Yaptığınız bu kira sözleşmesini de alarak sular idaresine gidiyorsunuz. Orda görevli memur ile iletişime geçerek durumunuzu anlatıyorsunuz. Evimiz dubleks ama ayırdık kiraya vereceğiz, sayaçları ayırmak istiyoruz. Yardımcı olur musunuz diye rica ederseniz, yardımcı olmayacak personel yoktur. Eğer bilmiyorsa siz böyle bir şey yapılamaz mı diye öneride bulunabilirsiniz. Ondan sonra işiniz kolay olacak.

     Dubleks Evde Elektrik Saatini Nasıl Ayırabilirsiniz

     Yukarıda bahsettiğim her şey, elektrik saatini ayırmak için de geçerli. Dediğim gibi yapmanız gereken; tek şey tatlı dilli olmak ve işinizi yapacak birini bulmak. Eğer suç işlediğinizi düşünüyorsanız düşünmeyin. Çünkü eğer bu işlem yasal olmasaydı, bir suç teşkil etseydi hiçbir memur, böyle bir bilgiyi bize vermezdi.

     Eğer imar affı çıkmamış olsaydı, biz faturalarımızı bu şekilde ayıracaktık. Hatta su sayacımız şu an süzme sayaç şeklinde ama dediğim gibi işlemi tamamlayamadık aftan faydalanacağımız için.

     Evlerinizde huzurla ve keyifle oturacağınız günleriniz olsun.

     Sevgiler 

Yorumlar

  1. Merhaba. Benim de dublex bir dairem var. Merdiveni kırıp alttan bağımsız hale getirdim. Suan kiraci var. Elektrik ve su faturasını süzme saat ile hallediyoruz. Dogalgaz iicn sorun olmadi. Ust kata da yasal olarak baglattim. Ama sorum şurda. Elektrik ve suyu ayirmak için çalmadigim kapi kalmadi. Kimse tapu olmadan ayırmıyorlar. Elektrikci çağırdım çizimler yaptırdım hepsi bos a gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet tapu olmadan yardımcı olmuyorlar maalesef. Bize iyi bir memur denk geldi de biz ayırabildik. Dubleks daireniz örneğim 7. daire diyelim. Çatı piyesine ait faturayı da 7/A diye ayrı faturalandırmamıza yardımcı oldu. Bunu herkes yapmıyor maalesef. Ben imar affından faydalandığım için şu an doğalgaz ve su sayacım normal bağımsız daire formunda geliyor ama hala elektriği alt kat ile ortak ödüyoruz. İmar affında da yaklaşık 25bin tl civarı bir harcamam oldu. O yüzden elektrik faturasını henüz ayırma şansım olmadı. İmar affına başvurmuştum ama para ayarlayamadığım için kalan işlemleri daha yeni 3 ay önce tamamlayabildim.

      Sil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. merhaba dubleks dairenin tapusu ayrılabilir mi? iki ayrı girişi var . daire içinden üst kata merdiveni yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, imar affı çıktığında başvuru yapmanız gerekmektedir. Ben birkaç sene önceki imar affına başvuru yaparak ayırdım tapuyu. şu an iki ayrı daire şeklinde tapusu

      Sil
  4. merhaba dubleks dairenin tapusu ayrılabilir mi? iki ayrı girişi var . daire içinden üst kata merdiveni yok.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba hayırlı günler dubleks dairem var şu elektrik ve doğalgazı ayırmak istiyorum dubleximin üst katını kullanan kişi yıllarca parasini vermiyor ve ben vermek zorunda kalıyorum nasıl olucak??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://mavininguncesi.blogspot.com/2018/01/dubleks-evi-ayrma-1.html

      https://mavininguncesi.blogspot.com/2018/01/dubleks-evi-ayrma-2.html


      bu iki yazıma bakabilirsiniz

      Sil
  6. merhaba,
    Üst katınızda çatı arasına girip te kat maliklerinden muvaffakatname aldınız mı?
    yoksa sadece alt ilse üst arasındaki merdiveni iptal edip mi ayrı tapu aldınız?
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Dubleks evimizi ayırmak için araştırma yaparken yazınıza denk geldim. Biz de tapuyu ayırmak istiyoruz fakat kime danıştıysak yeterli bilgi alamadık. İmar affı hangi dönemlerde nasıl çıkıyor siz nasıl faydalandınız? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      İmar affı hangi dönemlerde cıkıyor bilemiyorum. Muhtemelen kasada para kalmayınca ya da secim dönemlerine yakın bir zamanda cıkıyordur. Biz başvuru yapalı o kadar cok oldu ki tarihi hatırlamıyorum. Zaten tadilat işlemlerini de maddi durumlar nedeniyle başvurudan cok sonra yapmaya başladık. Şu an için imar affı gibi bir durum yok diye biliyorum.

      Sil
  8. Merhaba, şu anda hiçbir şekilde dubleks tapu ayırma işlemi yapılmıyor mu? İlla ki imar affı mı çıkması gerekir? Daha önceden üstün elk-su-doğalgaz ayrılmıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim bildiğim yapılmıyor ama kanunlar, prosedürler falan çok sık değişiyor. O yüzden şu anki durumu bilmiyorum açıkcası ki 6 şubat depreminden sonra da tekrar bu şekilde bir düzenlemeye gidebileceklerini sanmıyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar