Dubleks Evi Ayırma - 1

Dubleks evi ayırma çok zorlu bir iş aslında. Çünkü işin içine girdiniz mi bir sürü şey çıkıyor, planlamadığınız. Biz evi alırken ayıracağımız kesin olduğu için, bazı şeyleri inşaat aşamasında yaptırmıştık. Ama tabi yine sonrasında çok iş oluyor.

Şu an için durum nasıl, dubleks evi ayırmaya izin veriyorlar mı bilmiyorum ama inşaat aşamasında yapıldığı taktirde sorun yaşanmadığını biliyorum. Çünkü üst kata normal kapı taktırmamızı bu yüzden söylemişlerdi bize.

İnşaat aşamasında biz daire kapısını normal çelik kapı olarak yaptırdık, sonradan izin vermiyorlarmış problem oluyormuş. Üç yıldır zaten normal daire kapısından giriş çıkış yapıyoruz. Ama içerideki merdiveni kaldırmamıştık, ortak kullanıyorduk. Bu sene ikinci çocuk da gelince, kaldırmaya karar verdik.

Bugün sizlerle sadece merdiveni nasıl kaldırdık, yerine ne yapıldı, nasıl yapıldı onu paylaşacağım. Çünkü sadece bununla bitmiyor bu iş :)


İlk önce içeride bulunan merdiven çıkartıldı. Biz özel yaptırmıştık geçmeli küpeste mi diyorlar bizim yaptırdığımız merdivene. Fotoğraftaki gibiydi.

İlk iş bu merdiveni kaldırmaktı. Önce usta geldi merdiveni kaldırdı. Sonra ölçü alınarak, orada oluşan boşluğa çeliklerden zemin hazırlandı. Monte edildi yan duvarlara çakılarak.

Sonrasında arasına ses ve ısı yalıtımı için malzemeler koyuldu. En son üzeri kalın ahşaplarla kapatıldı. En üste de normal evin parkesiyle aynı parke yapıldı. Altta kalan kısım ise alçı pan ile kapatıldı ve alçı çekilip boyandı.

Merdiven böylece kalkmış oldu. Yeri de normal daire zemini gibi kapatılarak kullanılabilir hale getirildi. Şu an ben orayı büyük oğlum için oyun alanı yaptım. Oyun alanı olarak kullanıyor.

Yatağı sedir şeklinde olduğu için, oturmak için kullansın diye yatağını koydum. Yanına oyun çadırını koydum ve oyuncaklarını kutulayarak önüne bıraktım. Kendisine büyük sürpriz oldu, çok da beğendi :)

Şimdi oyun oynadıktan sonra oyuncaklarını çok istekli bir şekilde toplarlıyor :)

Dediğim gibi dubleks evi ayırmak için bir sürü aşama var. Ben bugün sizlerle sadece merdiveni kaldırma aşamasını paylaştım. İlerleyen günlerde faturaları ayırma, terası kapatma gibi konularda da yazmayı planlıyorum.

Sevgiler

Yorumlar

  1. Kolay gelsin canım.faturaları ayırma kısmında şunu söylemeliyim ki bina 2004 öncesi olmalı yani eski bina olmalı,emlak beyanı ve kat yazısı dediğimiz bir yazı belediyeden alınmalı ve yetkili bir elektrikçi ile (benim gibi) görüşülmeli eğer o beyannameleri alamıyorsanız yapacağınız tek şey süzme sayaç takmak olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum yeni bina bizimki 3 yıllık daha. Belediyeye gidip katları ayırdığımıza dair evrak alıp vergi işlerini halletmemiz gerekiyormuş ilk önce, ondan sonra projelendirip ayrılıyormuş. Şu an elektrik saati bir, su saati süzme saat. Ama ikisini de ayıracağız, niyetimiz o. Kat beyanı verip faturalar ayrıldıktan sonra tapular ancak ayrılıyormuş çünkü.

      Sil
  2. evin için inşaat işi çok zahmetli oluyor Allah kolaylıklar versin sonuçları stediğiniz gibi olduğunda mutluluk veriyor ama :) Güzel yuvanız da huzurlu mutlu sevgi dolu anlarınız olsun hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele ki iki çocukla ve yanında kimse yokken çok daha zor :) Şu an hayalini kuruyorum, o bile mutluluk verici.
      Allah kimsenin evinden mutluluğu ve huzuru eksik etmesin 🙏

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar