Ev Islerindeki En Büyük Yardımcım

Merhabalar,

Daha önceki yazımda Ali Baran'ın ev işlerinde bana yardımcı olmaya başladığından bahsetmiştim :)

mebk12.meb.gov.tr
Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama, bir erkek kendi işini kendi yapmalı. Yapmasa bile nasıl yapıldığını bilmeli. Annelerimiz erkek çocuklarını öyle bir yetiştiriyorlar ki, sanki
engellilermiş gibi. Ben buna karşıyım. Tamam girip tuvalet yıkamasın ya da çamaşır asmasın ama salata yapsın, sofrayı hazırlasın-toplasın, ütü yapabilsin vs gibi basit şeyleri yaparak kadının yükünü hafifletsin.




Ayrıca hani hayat müşterekti? Sadece yataklar değil gerçekten hayatlar ortak olsun düşüncesindeyim. Sağ olsun eşim de işinden fırsat buldukça yardımcı olur bana. İstiyorum ki oğlum da eşine yardımcı olsun. Hayır ne biliyorum ki, belki evlenmeyecek! O zaman kesinlikle kendi işini kendi yapabilmeli.



Neyse mevzuyu daha fazla uzatmadan geleyim Ali Baran'ın neler yaptığına :)

Sofrayı kurarken de toplarken de yardım ediyor. Kaşık, ekmek, peçete gibi hafif ve düşerse ona zarar vermeyecek şeyleri götürmesine izin veriyorum.

Fırına ekmek almaya kim gidiyorsa, kesinlikle Ali Baran da onunla gidip ekmek alıyor.

Evi süpürürken elektrik süpürgesinin bir ucundan tutuyor, ya da ona eski el süpürgeleri var ya onların plastik olanlarından aldık onu veriyoruz, onunla süpürüyor. O da olmazsa gırgırlıyor etrafı :)

Oyuncaklarını topluyor.

Yemek yedikten sonra mama sandalyesinin masasını siliyor.

Bulaşık makinasını boşalttığım zaman tencere, cezve, plastik kaplar vs gibi hem rafına ulaşımı kolay olan hem de yine ona zarar vermeyecek şeyleri yerleştirmesine izin veriyorum.

Böyle hem mutlu oluyor, gözlerinin içi ışıl ışıl oluyor hem de ne nasıl yapılıyor öğreniyor yavaş yavaş. Ayrıca her yaptığı şeyden sonra bana yardım edip işimi hafiflettiği için teşekkür ediyorum. Umuyorum; bu şekilde özgüveninin gelişmesine yardımcı oluyorum.

Sizler çocuklarınıza fırsat veriyor musunuz evlerinizde? Haydi gelin bunu konuşalım biraz da.

Sevgiler

Yorumlar

  1. Ne keyiflidir bu anlara tanık olmak, ileride hayatta başardıklariyla da mutlu olacağınız günler çabuk gelir inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah ama yine de yavaş yavaş gelsin o günler :)

      Sil
  2. Çok iyi yapıyorsun canım , ben de her iki oğluma yapacağınız her şey önce okurken sonra evlilik de eşlerinize katkı da bulunmak adına işinize yarayacak dedim Şimdi her iki gelinim de bu konudan memnun bir gün bu güzelliği sen de yaşarsın inş:)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle kadın işi-erkek işi ayrımını kabul etmiyorum. Her işi herkes yapabilir. Oğullarımın yanında o iki kelimeyi hiç kullanmam, ''sen erkeksin'' .
    Pratikte kolayıma geldiği için çoğu şeyi ben yapıyorum ama gelin kaynana muhabbeti bir yana tenceredki yemeğin bile önüne konmasını bekleyen, poposundan sıyırdığı külodu-pijamayı kirli sepetine atmaktan aciz adamlar olmalarını istemem kesinlikle. Bunun içinse tek yol var; babasının ev işi yaptığını görecek erkek çocuk. Yoksa istediğin kadar öğret.

    YanıtlaSil
  4. Harika yetiştirmişsin. Kendi ayakları üstünde durabilmesi için en küçükten eğitim şart kesinlikle.. Aksi gibi bağımlı, mızmız, zor bireyler oluyorlar ki erkekte töleransı daha da zor bunun yazık ki :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar