Ebeveyn Olma Yolunda Başucumdakiler

Ebeveyn Olma Yolunda Başucumdakiler

Merhabalar,

Geçtiğimiz hafta sevgili Siyah Anne Nagihan'ın bloguna okuduklarımla konuk oldum. Yazının tamamı aşağıda. Umarım sizlere faydası olacak bir yazı olmuştur.

Sevgiler

okuduğunu hayal etmek
Hayal Et

"                                                                                                                                                                 EBEVEYN OLMA YOLUNDA BAŞUCUMDAKİLER

Merhabalar,
Yazıma başlamadan önce sevgili Nagihan’a bana bloğunu açtığı için teşekkür etmek istiyorum.
Ben Nagihan’a ne yazsam diye düşünürken, O yetişti imdadıma ve dedi ki: “ Annelik sürecinde okuduğun kitaplarla ilgili yazabilir misin?” Tam benlik bir konuydu bu! Profesyonel mesleği Kütüphanecilik/Arşivcilik olan biri başka ne yazabilir ki, değil mi?

Aşağıda annelik sürecimde okuduğum kitaplardan bazıları yer almakta. Bu kitaplarla ilgili düşüncelerimi kısaca paylaşacağım sizlerle.
Haydi başlayalım.

1.      BEBEĞİMLE OYNUYORUM: 0-6 Ay İçin 101 Oyun, Uzman Gelişim Psikoloğu Sinem Özen Canbolat, Hayy Kitap

Bu kitap gerçekten okunması gereken bir kitap diye düşünüyorum. Çünkü biz anneler, ilk 6 ay anca alışıyoruz anneliğe. Ancak kuruyoruz düzenimizi. Bu telaş koşturmaca içerisinde aklımıza en basit şeyler gelmeyebiliyor. İşte tam da bu yüzden bu kitabı okumalıyız. Çünkü bu kitap oyuncaksız da oyun oynanabileceğini çok güzel bir şekilde kanıtlıyor. Üstelik evdeki malzemelerle oynuyorsunuz, ekstra para harcamanıza bile gerek kalmıyor.

2.      ANNE OLMA SANATI: Çocuk Eğitiminde Annenin Rolü, Prof. Dr. Sefa Saygılı – Pedagog Ali Çankırılı, Zafer Yayınları
Ağlayarak okuduğum ilk kişisel gelişim kitabı. Çocukluğumu hatırlatmıştı okurken bana. Çalışan bir annenin çocuğu olmanın ne demek olduğunu henüz bilmediğim günleri... Okunası kitaplardan. Bu kitapla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz http://mavininguncesi.blogspot.com.tr/2014/11/anne-olma-sanati.html

3.      BABA OLMA SANATI: Çocuk Eğitiminde Babanın Rolü, Prof. Dr. Sefa Saygılı – Pedagog Ali Çankırılı, Zafer Yayınları
Bu kitabı eşimin neler hissettiğini anlamak için okumuştum. Okurken hem kendi babamı hem de eşimi hep gözümün önüne getirdim. Mutlaka siz de aynı karşılaştırmayı yapacaksınız, ister istemez. Bu kitapla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz http://mavininguncesi.blogspot.com.tr/2014/12/baba-olma-sanati.html

4.      İMDAT! BABA OLUYORUM: Yeni Babalar İçin Lüzumlu Bilgiler İçeren Nihai Hayatta Kalma Kılavuzu, Nick Harper, Affectum Libris
Eşimi anlamak için okuduğum ve bana “bir baba nasıl bir anneden daha çok şey bilebilir” dedirten bir kitap. Sadece babalar değil anneler de mutlaka okumalı.

5.      HERKES İÇİN TUVALET EĞİTİMİ, Maria Wheeler, Gün Yayıncılık
Henüz tam anlamıyla tuvalet eğitimine başlamadık, erken olduğunu düşündüğüm için. Zaten kendi de istemiyor. Ama bu demek değil ki hiçbir şey yapmıyoruz J Ben önce kendim hazır olmalıyım dedim ve okumaya başladım. Çok şey öğrendim. Tuvalet eğitimine başlamadan önce siz de okuyun derim.

6.      STRESSİZ TUVALET EĞİTİMİ, Dr. Peter L. Stavinoha – Sara Au, Gün Yayıncılık
Bir önceki kitap için yazdıklarım bu kitap için de geçerli. Bu süreci stressiz, sorunsuz atlatmak istiyorsanız önce siz hazır olun derim.

7.      TUVALET EĞİTİMİ VE ÖZBAKIM KARTLARI, Gün Yayıncılık
Bu kartlar da epeyi yardımcı olacak size. Hikayeler yazacaksınız onlara bakarak ve çocuğunuz sizi dinlerken çok eğlenecek. Ayrıca kartlardaki resimler sayesinde, tuvaletini yaparken ve yaptıktan sonra neler yapmalı, hepsini öğrenecek sırasıyla.

8.      ÇOCUĞUNU DOĞRU BESLE: Şişmanlatmayan Sağlıklı ve Besleyici Tarifler, Dr. M. Ender Saraç, Hayy Kitap
Bu kitapta da sağlıklı ve besleyici tarifler var. İştahsız olan çocuğunuz için alternatifler bulabilirsiniz. Kim sevmez ki “abur cubur” yemeyi J Abur cubur gibi görünen sağlıklı yiyecekler sadece çocuklarınızın değil sizin de vazgeçilmeziniz olacak."


Yorumlar

  1. Her annenin (ve tabi babanın) okuması gereken kitaplar...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Anne ve babalar birlikte okumalılar :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. bazen öyle tıkanıyoruz ki çocukları yetiştirirken, kitaplar büyük yol göstericimiz oluyor

    YanıtlaSil
  4. Hiçbirini okumadım, çok ''öğretmen'' havasında kitapları sevmiyorum. Çocukların iç dünyaları daha çok ilgimi çekiyor. Yetenekli Çocuğun Dramı'nı tek geçerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar