Tuvalet Eğitimi

"Hem çalışıyorum hem hamileyim, nasıl yapacağım, nasıl öğreteceğim Ali Baran'a tuvaletini yapmayı?" diye düşünüp dururken diğer her şey gibi tuvalet eğitimi de birden bire oldu. Emziği bırakmak ve mamayı bırakmak da birden bire oldu bizim için. Öyle planlı programlı şeyler anne-oğul bize göre değil ☺

Not: Fotoğraf bana aittir. İzinsiz kullanılamaz.

Bu fotoğraf aslında birçok anne ve çocuğun, hayatının bir döneminin özeti bence, sizce de öyle değil mi?


Tuvalet Eğitimi 

Tuvalet eğitimini vermeye nasıl karar verdim?

Mayıs ayında annem ve kayınvalidem aynı gün kolonoskopiye gireceklerdi. Tarihler tesadüf oldu. Ben de çalıştığım için çocuğa ikisi dönüşümlü olarak bakıyorlardı. İkisi de aynı gün olmayınca, mecburen iş yerinden fazladan izin almak zorunda kaldım. Dedim ki madem 2 gün üst üste evdeyim hadi o zaman başlayalım tuvalet eğitimine.

"2 günde olacak iş mi?" dediğinizi duyar gibiyim. %100 öğrenmedi tabi 2 gün içerisinde ama büyük bir bölümünü halletmiş olduk. Böylece başladık eğitime.

Tuvalet Eğitimi Verirken Neler Yaptım?


  • Öncelikle, 1 seneden fazla oldu, bu konu ile ilgili kitaplar okudum. Bununla ilgili belki daha sonra ayrıntılı bir yazı daha hazırlarım.
  • Farklı farklı lazımlıklar alıp oyunlarına dahil ettim lazımlıkları.
  • Tuvaletimizi yaparken bizi izlemesine izin verdim/verdik.
  • Sonra eğitime başlamadan önce bezini çıkardım ve "Artık sana göre bez çok zor buluyoruz, hatta bulamıyoruz bile çoğu zaman. O yüzden artık bezinle vedalaşman gerekecek." dedim. Herhengi bir sorun çıkarmadı, kabul etti.
  • Bu arada 3 yaşını 1-2 ay geçmişti eğitime başladığımızda. Yani eğitim için yaz kış ayrımından ziyade, çocuğun yaşı daha önemli diyenlerdenim özetle.
  • Gece ve gündüz eğitimini aynı anda verdim. Gece sadece 1 defa kaçırdı ve hemen uyandı.
  • İlk gün biraz altına kaçırdı ve biraz da sıkıldı benden ☺ Çünkü 10 dakikada bir tuvaletin geldi mi diye soruyordum. O da ufflayıp puffluyordu. Birkaç kaçamakla ilk günü atlattık.
  • İkinci gün ise daha nadir sormaya başladım. Bu sefer de o hemen tuvaleti gelince söylemeye başladı. Böylece idrar faslını iki günde halletmiş olduk.
Asıl zor olan kakaymış, onu anladı/m. Üçüncü gün bir arkadaşımla telefonda konuşuyorum, o sırada telefonu aldım elimden ve arkadaşımla konuşmaya başladı: " Ben bezi bıraktım artık, bana göre bez bulamıyoruz. Tuvaletimi yapmayı öğreniyorum ama çok zormuş. Ben bu kadar zor olacağını hiç düşünmemiştim." dedi ve benim ağzım açık kaldı. Arkadaşım da duyduğu cümleler karşısında şok oldu :) Birkaç gün kakası gelince söylememeye başladı ama sonra her şey normale döndü. Yaklaşık 1 hafta 10 gün içinde tuvalet eğitimini tamamlamış olduk.

Acele etmeyin, çocuğunuzu iyi gözlemleyin. Doğru zamanı birlikte bulacaksınız, emin olun. 

Sevgiler




Yorumlar

  1. Merhaba, bazı şeyler kendiliğinden gelişiyor; fazla üstüne düşülürse hata yapılmış olunuyor bence. Bez alındıktan sonra ilk ıslatmada rahatsız oluyor zaten çocuk. Sanılmasın onların aklı ermiyor ve çare düşünüyor elbette. Yetişkinler de pay çıkarıyor kendine "Her şeyi biz yaptık diye." :))

    YanıtlaSil
  2. Çok haklısınız, çocuklar istemediği sürece hiçbir şey olmuyor.

    YanıtlaSil
  3. Bizimkinin de eğitim zamani geldi bakalim biz ne yapacağız :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar