Kardeş Hazırlığı

İlk çocukta her şey aslında daha kolay, çünkü sadece onu düşünmeniz gerekiyor. Ama ikincide öyle değil. İkisinin de her şeyini ayrıntılı bir şekilde düşünmeniz lazım. Biz Ali Baran'a kardeşi olacağını nasıl söyledik, onu kardeşi için nasıl hazırladık bugün biraz bunlardan bahsedeceğim. Bakalım Kardeş Hazırlığımız nasıl olmuş.

Not: Fotoğraf internetten alıntıdır.
Öncelikle bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Beni tanıyanlar bilir, hep 3 çocuğum olsun istemişimdir. O yüzden daha ikinciye bile hamile değilken alıp okumuştum bu kitabı. İlk çocuğa kardeşi olacağını nasıl anlatacağınızı, örneklerle açıklayan güzel bir kitap.

Kardeşi Olacağını Nasıl Söyledik?

Ben, Ali Baran'a kardeşi olacağını pat diye söyledim :) Nedense hep ani gelişiyor biz de durumlar. Sanırım O'da benim bu zamansız davranışlarıma alıştı artık, pek etkilenmiyor :) Kardeşi olacağını söyledikten sonra Ali Baran'a düzenli olarak onu sevdiğimi ve sevmeye devam edeceğimi, kardeşi geldiğinde hiçbir şeyin değişmeyeceğini söyledim. Kardeşi küçük olacağı için, kendi kendine bakamayacağı için bir süre bizim yardımımıza ihtiyacı olacağını ve bizim de ona yardım etmemiz gerektiğini anlattım.

Aslında pek üstünde durmadı. Çünkü çok şanslıyım ki; kardeşi olacağını öğrendiği zaman kuzenim doğum yaptı ve bir süre amcamlarda kaldı. Amcamlar da annemlerle aynı binada oturduğu için, bebeği sürekli görme şansı oldu. Sağ olsun kuzenim de hiç sakınmadı bebeğini, sevmesi, oynaması için hep izin verdi. Ali Baran o sayede kardeşinin de nasıl olacağını anlamış oldu. Doğumdan sonra bizi nelerin beklediğini biliyor. Gaz sıkıntısı, sürekli ağlama, uykusuzluk vs. hepsinden haberi var kuzumun :)

Ben Ali Baran'dan değil de büyüklerden çekiniyorum aslında. Büyüklerin gereksiz davranışları, kardeş kıskançlığına sebep olacak diye çok korkuyorum. Umarım korktuğum başıma gelmez, her şey kolay olur.

Sizlerin bu konuda tecrübeleri neler? Neler yaşadınız ve yaşadıklarınız karşısında nasıl davrandınız biraz bahsederseniz, ben de karşılaşabileceğim durumları az çok kestirmiş olurum ve ona göre davranış şekli geliştiririm. Kardeş kıskançlığı ile ilgili neler düşünüyorsunuz yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgiler

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar