Doğum Hazırlığı : Hastane Çantası


      İkinci çocukta her şeyin daha kolay olduğunu söylemiş miydim? :) Doğumuma sayılı günler kaldı. Allah nasip ederse Temmuz'un ilk haftası gibi olacak doğumum. Ama her ihtimale karşı tabiki çantamı önceden hazırladım. İlk çocukta 2 aydan fazla bir süre önce hazırlamışım çantamı, epeyi aceleciymişim :) Doğuma giderken hastane çantama neler koydum onlardan bahsedeceğim. Ali Baran kış çocuğu, Şubat ayında doğdu. O yüzden onun için koyduklarımla, şimdi koyduklarım arasında fark var. Eğer siz de kışın doğum yapacaksanız, hazırladığım çantanın içeriğine bakmak isterseniz buradan bakabilirsiniz. Hangimiz ilkinde öyle değildik ki?

Not: Fotoğraf internetten alıntıdır.
      Ali Baran'a doğum yaparken; 1 valiz, 1 spor çantası, 1 sırt çantası ve 1 bebek çantası ile gitmiştim. Ne kadar abartmışım değil mi? Gerçi kış olduğu için kalın battaniye falan koymuştum. Zaten battaniye tek başıma koca bir valize sığmıştı :) Şimdi ise sadece 1 tane spor çantası ile gideceğim hastaneye.

Hastane Çantasına Neler Koydum?

Bebek İçin

1. İnce yazlık 3 tane alt- üst takım koydum. 
2. Birkaç tane ağız mendili koydum.
3. Sarı tülbent koydum.
4. Birkaç tane çıtçıtlı body koydum kolsuz olanlardan.
5. Birkaç tane de sadece alt koydum.
6. Birkaç tane ince tulum.
7. Bebek bezi
8. Islak medil
9. Bebek temizleme pamuğu
10. Pişik Önleyici Krem
11. Emzik
12. Emzik kabı
13. Minik biberon
14. Puset (hastaneden çıkarken lazım olacak.)

Battaniye falan koymadı, hava yeterince sıcak çünkü.

Kendim İçin

1. Pijama takımı 2 adet
2. Çorap
3. Emzirme sütyeni
4. Kilot
5. Göğüs pedi
6. Kişisel bakım malzemeleri (diş fırçası, diş macunu, taraf vs.)
7. Makyaj malzemeleri
8. Hastane terliği
9. Hastaneden çıkarken giyilecek günlük kıyafetler
10. Doğum sonrası kullanıma uygun korse
11. Vucüttaki çatlakları giderici bakım kremleri :)

Hava sıcak olduğu için atlet almadım. Hırka, yelek vs de almayacağım. Ped de almadım. Çünkü normal zamanda kullandığımız pedler yetersiz kalıyor. Hasta bezleri de kışın bile sıcaktan mahvetmişti beni. O yüzden onu da almadım. Diğer doğumumda yaptığım gibi bebek bezi kullanacağım. Hem rahatsız etmiyor hem de yetersiz kalmıyor. 

Yazın doğum yapanlar varsa aranızda listeme bir göz atarsanız sevinirim. Sizce eksik kalan bir şeyler var mı?

Sevgiler

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar