Bebeğimle Oynuyorum: 0-6 Ay İçin 101 Oyun

Merhabalar,

Çocuklar büyüdükçe oyun bulmak, anlaşmak, beraber oynamak daha kolaylaşır. Ama daha bebekken onu oyalamak ve onunla oynamak oldukça zordur. Ama bir yandan bilmeliyiz ki, ilk aylarda atılan ilk adımlar, anne-babayla bebek arasında kurulan bağ, bebekle iletişim ve bebeğin gelişimini desteklemek, güvenini kazanmak bebeğin ileriki hayatı için oldukça önemlidir.

Daha yeni anne olmuş okurlarımıza, bu konuda bir yol göstermek için Uzm. Gelişim Psikoloğu Sinem Özen Canbolat'ın "Bebeğimle Oynuyorum: 0-6 Ay İçin 101 Oyun" isimli kitabından bahsetmek istiyorum.

Bu kitabı elime aldığım zaman oğlum 9 aylıktı. Üzülmüştüm ilk başlarda, gecikmeli olarak kitabı aldığım için. Sonra okuyup incelediğim zaman biraz rahatladım. Çünkü kitaptaki yazılanların çoğunu yapmıştım, üstelik oyun olduklarını bilmeden.

Bu kitap işinizi çok kolaylaştıracak, neden mi?

Zihinsel ve fiziksel gelişimini destekleyen bu kitap bebeğinizle oyun oynamayı öyle güzel ve öyle basit bir şekilde anlatıyor ki; " Bu nasıl benim aklıma gelmedi?", "Aaaa evet, bak bunu da yapalım." cümlelerini defalarca kurduracak sizlere, en azından ben de böyle oldu.
Bazı şeyleri de benim gibi farkında olmadan yapacaksınız, yaptığınıza da sevineceksiniz.
"Bebeğimle Oynuyorum: 0-6 Ay İçin 101 Oyun" isimli bu kitap beş bölümden oluşuyor.
Birinci bölümde, "Neden Oynamalı?" sorusuna cevap veriliyor. Bebeği ile arasındaki bağı oyun aracılığıyla güçlendiren ebeveyn, bebeğinin ileride kendine güvenen, insanlarla rahat ilişki kurabilen ve bu ilişkileri sürdürebilen, hayata ve kendisine pozitif bakan bir birey olmasına fırsat sunmuş oluyor.

Diğer bölümlerde ise "Nasıl Oynamalı?", "Ne Zaman Oynamalı?", "Nerede Oynamalı?" ve "Ne Oynamalı?" sorularına cevap veriliyor kitapta.

Bu kitabın bir başka güzel yanı da var, onu da belirtmeden geçemeyeceğim.
Çocuğunuzla ne oynayabilirsinizin "ay ay listesi" var.

Oyuncak olarak neleri almalısınız ya da evde kolaylıkla bulunan materyalleri oyuncak olarak nasıl kullanabilirsinizin listesi var.

Detaylı bir takip listesi var. Örneğin; "Ce-cee oyununa tepki veriyor mu?", "Etrafındaki diğer insanları tanıyor mu?" gibi soruların yer aldığı takip listesi.

Son olarak, "Bu kitabı neden almalıyım?" sorunuza cevap olarak yazarın sözlerini aktararak yazımı sonlandırıyorum.

"'Bebeğimle eşsiz bir bağa sahip olmalıyım.' diyorsanız, bebeğinizin özgüven sahibi, problem çözme yeteneğine sahip, başarılı, meraklı, araştıran ve  öğrenen bir birey olması için gerekli yetiştirme yöntemlerini merak ediyorsanız ve 'Bebeğimi büyütürken bunları bilseydim farklı olurdu.' demek istemiyorsanız bu kitap tam size göre!" (1)

Bebeğinizle çok güzel zamanlar geçirmeniz dileğiyle, hoşça kalın

(1)Kitabın tanıtım yazısından alıntıdır.

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar