Neler Yapıyorum

Merhabalar,

Artık neredeyse hepiniz biliyorsunuz, son zamanlarda sağlık sorunları yüzünden ve evimin küçük oluşundan dolayı, zorunlu minimalist olduğumu. Daha doğrusu farkında olmadan minimalist oluşumu 😃  Evle ilgili süreçten bahsetmeyeceğim. Çünkü önceliğim artık ruh ve beden sağlığım :) Bir önceki yazımda değişim şart demiştim hatırlıyorsanız. Peki ya neler değişti?


Neleri Değiştirdim?

Aslında çok köklü değişiklikler yapmadım henüz. Ama yaptıklarım bile, sağlığımla ilgili, benim için çok ciddi denilecek boyutta sonuçlar göstermeye başladı. Neleri değiştirdim?

  • Öncelikle düzenli olarak su içmeye başladım. Ben su içemeyen biriyim. Suyu ağzıma aldığım zaman resmen ağzımda büyüyor. O yüzden ilk iş olarak kendimi suya alıştırdım. Düzenli olarak 2-3 litre saf su içiyorum her gün. 
  • Mümkün olduğunca her gün, değilse de bir gün arayla yürüyüş yapıyorum. Günlük hareketlerimi arttırmak için uğraşıyorum. Normalde bütün gün ayakta çalıştığım için, attığım adım sayısı 6-8bin arası değişiyor. Vücudumun yaptığım yürüyüşe tepki vermesi için en az 10bin adım atmam gerekiyor. O yüzden 10bin adım ile başladım, 12-17bin arası adım atıyorum artık, mümkün olduğunca her gün.
  • Canımın çektiği her şeyi yiyorum ama yediğim saate, miktarına çok dikkat ediyorum. Yediğim sebze oranını artırdım. Paketli gıdalar tüketmiyorum uzun süredir.
  • Öğün sayımı 2 ye düşürdüm.
  • Kesinlikle acıkmadan yemek yemiyorum.
  • Sigarayı bıraktım, sigara kullanmıyorum.
Yaptığım bu ufak tefek değişiklikler, kendimi biraz daha enerjik hissetmemi sağladı. Sindirim sistemim daha iyi çalışmaya başladı, kabızlık sorunum ortadan kalktı. Henüz kilo olarak bir eksiklik yok ama şişkinlik de yok. 

Şimdilik hayatımda yaptığım değişikliklerin karşılığını bu şekilde alıyorum ve bu durumdan da çok memnunum. Bunlar beden sağlığım için yaptıklarım. Bir de ruh sağlığım için olanlar var. Peki onlar ne?
Fotoğraf internetten alıntıdır.
  • Gereksiz harcamalardan sakınıyorum.
  • Bir şey alacaksam, gerçekten ihtiyaç mı değil mi diye düşünüp ona göre alıyorum.
  • Bir kumbara aldım kendime, her gün düzenli olarak para atıyorum. Bazen 10 tl bazen 1 tl, fark etmiyor. Ama mutlaka her gün atıyorum. Biriktirdiğim paralar ile de planladığım gezileri gerçekleştireceğim. Hatta ilk gezimi de haftaya Ankara'ya yapacağım. İki çocukla ilk defa tek başına seyahate çıkacağım. Neler yaşayacağım çok merak ediyorum.
Kumbarayı oğlum seçti :)

Bu arada yapacağım gezileri #ikiçocukbiranageziyoruz etiketiyle paylaşacağım. İsteyenler deneyimlerimi bu etiketle takip edebilirler. Bir de bu etiketi kullandığım için eşimle aramızın kötü olduğunu, ayrıldığımızı düşünenler olmuş. Öyle bir şey yok. Sadece eşim benim kadar kolay izin alamadığı için, her zaman bizimle gezme şansı olmuyor maalesef.

Benden haberler şimdilik bu kadar ❤

Yorumlar

  1. çok samımı ve içten bir yazı olmuş tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akit ayırıp okuduğunuz İçin ben teşekkür ederim 🙏

      Sil
  2. Yazınızı çok beğendik yeni yazılarınız için takipteyiz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar