UYGULANABILIR MINIMALIZM

Uzun zamandır hayatımda irili ufaklı değişiklikler yapıyorum. Tüm bunları yaparken aslında hayatımı minimalist felsefeye göre değiştiriyormuşum da haberim yokmuş. Geçtiğimiz günlerde bir sitede okuduğum yazıdan sonra anladım bunu.

Bu yazıda özetle diyor ki; "Hayatınızdaki fazlalıklardan kurtulun ve hafifleyin."

minimalizm2

Hiç denediniz mi fazlalıklardan kurtulmayı? Ben denedim, çok güzel oluyor. :) İnsan ferahlıyor, sanki omuzlarındaki yük kalkıyor. Bilerek ya da bilmeyerek fazla yük yüklüyoruz kendimize. Aslında biraz doğal yaşasak, akışına bıraksak ne kadar da güzel olacak her şey.
Aslında hayatımızı bizler zorlaştırıyoruz çoğu zaman. Sizleri bilemem ama ben böyle düşünüyorum.

İhtiyacımız olmamasına rağmen sürekli bir şeyler alarak ya da hayatımıza, bize hiçbir faydası olmamasına rağmen, sürekli yeni insanlar sokmak, isteklerimizi net olarak belirlemeden ya da sıraya koymadan ondan ona atlayarak, biz zorlaştırıyoruz hayatımızı.
Biraz sadeleşmek ruha da, bedene de iyi geliyor.

Yazıda kıyafetlerinizden tutun da evinizdeki süs eşyalarına varana kadar, hatta ve hatta sosyal medya hesaplarınıza, maillerinize varana kadar değişime gitmemizden ve bunu nasıl yapacağımızdan bahsediyor.

Ama dediğim gibi ben bu yazıyı okumadan önce yapmıştım bazılarını ve birkaçını da düzenli olarak yapıyordum zaten.

Örneğin; her mevsim gardrobumu elden geçiririm. Benim, eşimin ve oğlumun eşyalarını düzenlerim. Giyinmediklerimizi ayıklarım. Giyilebilecek durumda olanları yıkar, ütüler, ihtiyaç sahiplerine veririm.

minimalizm1
www.cizenbayan.com dan alıntıdır

Başka başka işler için açtığım maillerimden kullanmadıklarımı kapattım. Sosyal medya hesaplarım ve blogum da bunlara dahil. Görüşmediğim ve yüzyüze hiç görüşmeyeceğim kişileri çıkardım listelerimden.

Bunların yanı sıra, armağan ekonomisi nedir onu öğrendim. İhtiyacım olmayan şeyleri ihtiyacı olan kişilerle ücretsiz olarak paylaşıyorum. Böylece hem evde yer kaplamıyor, beni gereksiz yormuyor hem de ihtiyacı olup da o şeye bütçe ayıramayacak birine yardım etmiş oluyorum. Sizler de ihtiyaçlarınızın bir kısmını bu şekilde karşılayabilirsiniz. Böylece bazı şeyler için daha az para harcamış, para az harcadığınız için de ek işe ihtiyaç duymamış, ek iş yapmadığınız için de kendinize daha fazla zaman ayırmış olacaksınız.

armaganekonomisi
surdurulebiliryasam.wordpress.com'dan alıntıdır

Bunların hepsi zincirleme olarak gidiyor, birbirini takip ediyor.

Hayatımızın tamamında minimalizmi uygulayamayabiliriz belki ama uygulayabileceğimiz alanlar da az değil hani.

Ben yavaş yavaş hafifliyorum, özüme dönüyorum. Sizlere de tavsiye ederim. Denemekten zarar gelmez...

Sevgiler

Yorumlar

  1. Hayatımızda gereksiz ne varsa ayıklamak insanı dinçleştiriyor. Gerksiz yere enerjiyi harcamamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ama çok tutsak etmişiz kendimizi 'MADDE'ye, kurtulmak çok kolay olmuyor

      Sil
  2. Ben hafifleyip hafifleyip yine agirlasiyorum. Maalesef 3 çocuk olunca minimalist yasam zor oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk sayısı önemli değil :) çocukların oyuncakları yetiyor zaten :)

      Sil
    2. Evet iste o anlamda. Biz evin üst katini çocuklara ayirdik en azindan alt kat derli toplu kalir diye büyüdükçe alta da sizdilar.

      Sil
  3. Ben de yapmaya gayret ediyorum. Boşuna yük taşıyor ağırlıklarını çekiyoruz yoksa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma, ondan sonra da sürekli stres gerginlik...

      Sil
  4. çok doğru bir yaklaşım bende 1 yıldır uyguluyorum. bu arada blog keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim http://efsaninseruveni.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar