Cocuklar Için SIFACI

cocuklar icin sifaciBugünkü kitabımız Ellen Curran'ın yazdığı "Çocuklar İçin Şifacı".

Bu kitapta çocuklar ve gençlerde imgelemelerle tedavi tekniklerinden, yani hayal gücümüzün bizi nasıl tedavi ettiğinden bahsediliyor. Bir nevi pozitif enerji diyebiliriz. Ama pozitif enerji tam anlamıyla karşılamıyor kitapta anlatılanları.

Aslında herkesin kendine göre stresle, huzursuzlukla, mutsuzlukla baş edebilmek için bir yöntemi vardır. Kimimiz günlük tutarız, kimimiz şiirler yazarız, kimimiz şarkılar besteler, kimimizse yalnız kalıp hayal kurarız.

İşte bu kitapta da tüm bunları nasıl sistematik bir şekilde yapacağımızdan ve bu sistemin artık tıp dünyasında da yer edinmeye başladığından bahsediliyor. Yaralanmalar, korkular, kronik hastalıklar, uyku bozuklukları, yüksek ateş, ağrılar vb. birçok soruna imgeleme yoluyla çözüm bulabileceğimizi gösteriyor yazar bize.

Bunun için yapmanız gereken çok basit; önce kendinize ve bu yönteme inanacaksınız. Sonra gözlerinizi kapatıp hayallere dalacaksınız. Kendiniz için en güvenli yer neresiyse orayı seçip, olayları zihninize bırakıp kenardan izleyeceksiniz. Bilinçaltınızda ne varsa onlar ortaya çıkacak. Sizi mutsuz, huzursuz eden şeyleri görmenizi sağlayacak bir yöntem bu.

Kitabı okurken denemek istedim. Ne kadar başarılı oldum bilemem, çünkü benim bir danışmanım yoktu bunu deneyimlerken. Kendi kendime yazanları uygulamaya çalıştım. Bunu denediğim zaman inanılmaz bir baş ağrım vardı ve moralim çok bozuktu. Çok stresli bir günümdeydim. Gözlerimi kapattım ve hayal ettim...

Kendimi bir kumsalda dalga seslerini dinlerken buldum. Biliyor musunuz ben maviyi ve mavi olan şeyleri çok severim. Özellikle deniz ve gökyüzü... Sınırsız oldukları için bana özgürlüğümü hatırlatırlar her zaman. Uzun bir süre dalga seslerini dinledim. O an gerçekten deniz kenarındaymışım gibiydi. Her şey canlıydı. Su ayaklarıma değiyor, rüzgâr ürpertiyordu ve üşümeme neden oluyordu. Birden ağlamaya başladım. İmgelemede ağlamak iyi bir şeydir, diyor kitapta. Ağlamak ruhun rahatlama biçimiymiş. Yani anladığım kadarıyla, kitapta yazılanları doğru uyguladım demek oluyor bu.

Gözlerimi yavaş yavaş açtım... Ne baş ağrısı vardı ne stres. Çayımı demledim ve sakin sakin yudumladım. Sinirlerim alınmış gibi inanılmaz rahattım.

Tavsiye ederim kitabı okumanızı. Ayrıca bir okuyucuma da geçtiğimiz günlerde hediye etmiştim bu kitabı. Umarım beğenerek okursunuz.

Sevgiler

Yorumlar

  1. Dinlenmek istediğim de ya da gece yattığım da kendimce uyguladığım bir alışkanlık gerçekten işe yarıyor:)

    YanıtlaSil
  2. healer adlı çok şirin bir kore dizisi var :) merabaaaa görüşürüz ki yineeee :) bloguma yorum yapmıştın yaaaa aramıza da hoşgeldiiin :) yani vardın daa işte bizim çevreye hoş geldiin. ismin de ne güzelmiş yaaa :)

    YanıtlaSil
  3. Tam tarzım bir kitap. Tüh çekiliş varmış kaçırdım :(((

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar