Neden Her Şeyi Google'da Aramak Yeterli Değil?

Merhabalar,

Geçtiğimiz günlerde, yazının başlığıyla aynı başlığa sahip bir yazı okudum. Bu yazının tümünü okumak için tıklayın.

Ben de bu soruya kendimce yanıt vermek istiyorum.

Neden Her Şeyi Google'da Aramak Yeterli Değil?

1. İnternet ortamındaki her bilgi güvenilir bilgi değildir. Çünkü hepsi uzmanlar tarafından yazılmamaktadır.


2. İnternet ortamındaki tüm bilgiler güncel değildir. Daha önceden yazılmış bir şey, birkaç ay sonra hatta birkaç dakika sonra geçerliliğini yitirebilmektedir. Dolayısıyla da artık güncel olmaktan çıkıp yanlış bilgi olabilmektedir.

3. İşe biraz daha klasik yönden bakarsak; kitap, ansiklopedi, gazete, dergi vb. kaynakları taramak bana göre daha eğlenceli. Ayrıca yine
bana göre, akılda daha kalıcı. Belki de bana öyle geliyor bilmiyorum :) Öğrencilik hayatı boyunca ansiklopedi, dergi, gazete vb. kaynaklardan fazlasıyla yararlanmış ve hala kitaplardan vazgeçemeyen biri olarak böyle düşünüyorum.

4. Evet internet ortamında her şeye ulaşmak daha kolay kabul. Ama örneğin; oturduğunuz semtte bulunan kütüphane, müze, tiyatro ya da tarihi bir çeşme ya da bir ağaç ve bunların hikayeleri aklınızda daha kolay nasıl kalır? Tabi ki her şeyi gidip yerinde görerek ve oradaki görevlilerden dinleyerek. Gerçekten öğrenmek istiyorsak bazı şeyleri özümsemeliyiz. Üniversitede bir Tarih hocam vardı, kendisi şimdi Kültür Müsteşarı olan Sayın Hocam Prof. Dr. Ahmet Haluk Dursun, her zaman derdi ki; "Bakmak ile görmek arasındaki farkı fark etttiğiniz zaman öğrenmekten zevk alacaksınız. Öğrenmeden yapamayacaksınız." 

Eğer gerçek amacımız öğrenmekse biraz hareket hiç fena olmaz :)

5. Son olarak, kütüphaneleri kullanın. Kütüphanelerimizin çoğu artık son teknoloji ile donatılmış durumda. Ayrıca kütüphanecilerimiz de o filmlerdeki gibi suratı asık, gözlüklü kadınlar ya da suratsız, göbekli erkeklerden değiller :)

Bu arada tüm meslektaşlarıma da buradan selamlar ileteyim :)

Herkese Sevgiler

Yorumlar

  1. Çok doğru söylüyorsunuz. Hele ki sağlık konusunda arama motorları baş vurulacak yer olmamalı. Ve bu hata sıkça yapılıyor.. Google doktor değil ki..:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Sanırım araştıran son jenerasyonsunuz :(

    YanıtlaSil
  3. Bilginin kitaptan öğrenildiğinde daha kalıcı olduğunu aynı şekilde bende düşünüyorum. Bilgiye ulaşmak için harcanan çaba sanki bilgiyi pekiştiriyor, daha kalıcı olmasını sağlıyor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar