Çocuk Odaları İçin Pratik Çözümler

Merhabalar,

Pinterest'i kullananınız var mı aranızda bilmiyorum ama ben zaman zaman bakıyorum ve çok güzel şeyler buluyorum.

Geçen gün yine gezinirken, çocuk odaları için muhteşem çözümler buldum. Bizim ev büyük ancak çok
eşya var, iki ev tek eve girdiği için. O yüzden bir senedir bir türlü sığamadık. Eee Ali Baran da büyüdü, onun eşyaları da çoğaldı. Her yer oyuncak dolu :) Biraz düzen lazım dedim koyuldum araştırmaya.

Bakın neler buldum. Bayılacaksınız ve ne kadar basit olduğuna da şaşıracaksınız.




Beni en çok bu duvara asılmış arabalar cezbetti. İnstagramdan takip edenler bilir Ali Baran'ın araba tutkusunu, otobanlarda oturup arabaları seyrettiğimizi :) Durum böyle olunca da evde arabadan adım atacak yer kalmıyor. Bu fikri en kısa sürede uygulayacağım.


Bunlar da genelde bahçe düzeni için kullanılan ferforjeler. Ama çocuk odasında da inanılmaz güzel durmuş bence. Kitaplar için ahşap raf almak yerine bunlardan bir kitaplık yapmaya karar verdim. Hatta kendim için hazırlayacağım okuma köşeme de bunlardan bir tane koyup, okuyacaklarımı burada bekletmek istiyorum :)


Kapı arkaları her zaman ölü alanlardır. Yani en azından ben bu fotoğrafı görene kadar öyle olduğunu düşünüyordum :) Ali Baran'ın boyunu ölçmek için bir sticker yapıştırmıştım ve bir de basket potası koyacaktım ama vazgeçtim. Bu daha mantıklı ve yerden inanılmaz tasarruf edilmesini sağlıyor. Üstelik maliyeti de yok denecek kadar az.


Peki buna ne demeli? Açıkcası böyle bir sistemi banyoda kirli sepeti olarak kullanmak bence güzel olur. Beyazlar, koyu renkliler ve açık renkliler olarak kirliler en baştan ayıklanır. Böylece çamaşır yıkanacağı zaman hangisi daha çok acaba? diye bütün kirlileri çıkarmaya gerek kalmadan, hop hepsi makinayı boylayacak :)


Bu biraz daha kız çocuk odaları için daha uygun bence, tüller falan olduğu için. Ayrıca çatı katı daireler için de kullanışlı olacaktır, köşeleri değerlendirmek açısından.

Sizlerin bu tarz pratik uygulamaları var mı? Varsa paylaşabilir misiniz fikir olsun.

Sevgiler

Yorumlar

  1. Çok güzel çözümler. Her çocukluya gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede uygulamayı düşünüyorum, umarım Ali Baran kabul eder bu düzeni.

      Sil
  2. Bizim oyun alanımız salon. Ne var ne yok hepsini getirir döker. O arada bir misafir gelecek aniden diye ödüm kopar. Bu küçük arabalardan yaklaşık 300 adet var. Hepsinin ortaya döküldüğünü düşünür müsünüz? Legoları var bir de ortaya gelip döktüğü.
    Nasıl bir çözüm bulacağımı bilmiyorum. Hırsımdan oturup ağladığım oluyor. Ne düzen yaparsam yapayım kabul etmiyor. Salonun ortasına getirip döküyor ve biz kolbastı oynar gibi geziyoruz evin içinde.
    Keşke şu yaptığınız pratik düzeni kabul eden bir evlat olsa bende.
    Paylaşımınız için teşekkürler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde de durum aynı, belki daha vahim. Çünkü 3 oda ve 1 mutfak aynı anda dağılıyor. Sabah uyandığında yukarı salonda biraz oynuyor, oyuncakları dağıtıyor.
      Sonra sıkılıp aşağı iniyor, oyun odasındakilerle oynuyor. Ondan da bir süre sonra sıkılıp aşağıdaki oturma odasına geçiyor, çünkü orda tv var :) tv izlerken ordaki oyuncaklarını da dağıtıyor. 3 ayrı oda, 3 ayrı oyuncak yığını :)
      Kahvaltı zamanı da mutfak dolaplarını döküyor. Allahtan fazladan bir oda daha var misafirleri ağırlayabileceğim, yoksa çekilmez bir durum gerçekten.
      Şunu da ekleyeyim, yardımcım yok yemekten temizliğe her şeyi kendim yapıyorum bu koca evde :)
      Akşam Ali Baran ın uyku saati geldiğinde halimi düşünün artık :)

      Sil
  3. Paylaşım süper canım. Ben de bir ara bulmuştum böyle bir düzenleme sayfası ancak kaybettim. Senden faydalanırım artık. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. hepsi çok güzel ben kartondan ev yaptım küçük arabaları peçete rulolarından oluşan bir garaj yaptm ama ne yaparsam yapayım düzenleyim ana mekan salon malesef ortalıkta adım atacak yer kalmıyor

    YanıtlaSil
  5. Bu toplama işi hep annelere düşüyor ama:))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar