Kumbarada Para Biriktirmek

  




 Geçtiğimiz günlerde instagram sayfamda “Her gün az da olsa kumbaraya nasıl para atıyorum öğrenmek ister misiniz?” diye sormuştum. Çoğunluğun verdiği EVET cevabı için kısa bir paylaşım yapmak istedim. 

Ben para biriktirmek için neler yapıyorum ve neden para biriktiriyorum?


    Kendime ufak hedefler koyuyorum ama bu hedefler şu kadar para biriktireceğim vs tarzında değil. Tamamen manevi olarak kendime katkı sağlayabileceğim hedefler. Mesela çok istediğim bir kitabı almak ya da görmek istediğim bir yere gitmek... Amacım cebimi değil ruhumu doyurmak. Normal şartlarda günlük ihtiyaçlar nedeniyle hep yapmak istediğimiz şeyleri ertelemek durumunda kalıyoruz ve ben artık hayatımı ertelemeden mutlu bir birey olarak yaşlanmak için böyle ufak bir adım attım.

Amacımı belirledikten sonra ki aşama; yeterli miktarda parayı biriktirebilmek. Bunun için de ihtiyaç ve isteklerimi ayırıyorum. Bir şey almak istediğim zaman durup düşünüyorum, bu gerçekten ihtiyaç mı diye. Değilse almıyorum ve param böylece cebimde kalıyor. Yani özetle gereksiz harcamalardan kaçınıyorum. Gün sonunda da mutlaka ama mutlaka cüzdan, çanta ve ceplerimi kontrol edip bütün bozuklukları kumbarama atıyorum. Attığım paranın miktarına takılmıyorum. Çünkü; biliyorum damlaya damlaya göl olur.

    İki yıldır gittiğimiz tatillerin/gezilerin hepsindeki harcamalarını kumbarada biriktirerek yaptım desem, motive olur musunuz birikim yapmak için? 

    Amacım, cebimi değil ruhumu doyurmak

    Cebinizi değil ruhunuzu doyurmak istiyorsanız; istek ve ihtiyaçlarınızı çok iyi ayırmalısınız. Alacağınız şey her ne ise, o olmadan yapacağınız şeyi yapamıyorsanız bu bir ihtiyaçtır. Mesela kar yağıyor, dışarı çıkacaksınız ama bu hava şartlarına uygun bir ayakkabınız yok. O zaman bu bir ihtiyaçtır. Ama diyelim evde giyilecek bir sürü ayakkabınız var. Siz yine de A markasının yeni çıkan mavi renk ayakkabısını almak istiyorsunuz. İşte o zaman bu istek oluyor.

    Bu noktada karar vermeniz gerekiyor. Gereksiz harcama yapıp tüketim çılgınlığına kurban gitmek mi? Yoksa daha az tüketerek hem bütçene hem de çevrene/doğaya daha az zarar vermek mi? Tercih senin...


Yorumlar

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar