Herkesin Bir Hikayesi Var, Bizimki İse...

Herkesin Bir Hikayesi Var, Bizimki İse...

Merhabalar,

Geçtiğimiz günlerde Sevgili Seval'in bloguna konuk oldum.

Bildiğiniz üzere Ali Baran'a emziği bıraktırmaya çalışıyordum en son :) Burada yazmadığım detaylarla birlikte, bu süreci Seval için özetledim ve şimdi de burada paylaşmak istiyorum.

Mavi'nin Güncesi Header


"Merhabalar;

Yazmaya başlamadan önce, sevgili Seval’e, beni bloğuna konuk ettiği için teşekkür etmek istiyorum.
Ben Mavi’nin Güncesi bloğunun sahibesi Aylin. 3 yıllık evliyim ve 20 aylık bir oğlum var. Blogumda da çoğunlukla oğlumla ilgili paylaşımlarda bulunuyorum. Bugün sizlere burada sizlere emzik bıraktırma hikayemizden bahsedeceğim. Daha doğrusu bırakma yolunda atılan adımlardan J Çünkü henüz tam anlamıyla bırakmadı emziği oğlum.

Ben biraz sabırsız ve biraz da bir şey olacaksa hemen olsun sonra değilcilerdenim. O yüzden benim için bir şey ya olacaktır ya olmayacaktır. Genelde ortası yoktur.

Emziği bıraktırmaya da böyle birden karar verdim. Oğlum 20 aylık oldu, 2 yaşına az kaldı ve ben anaokuluna oyun grubuna göndermeyi planlıyorum. Bu yüzden önce emzik sonra da bezi bıraktırırım diye düşünüyordum kendimce. Ama tabi “koca bir birey olan oğlum”, “evdeki hesap çarşıya uymaz anneciğim” dedi J

Ali Baran bütün gün ağzında emzikle dolaşan bir çocuktu. Evde oyun oynarken, televizyon seyrederken, uyurken sürekli ağzında emzik vardı. Dışarıya çıkarken bile ağlardı, çıkarmazdı emziğini. Hatta sırf emziği ağzından çıkmasın diye yemek bile yemiyordu. Konuşmasını bile engelliyordu. Bu durum beni çok sinirlendiriyordu. Bir çaresini bulmalıyım dedim ve emziği bıraktırmaya karar verdim.

İlk başlarda yavaş yavaş bıraktırayım dedim, sadece dışarıda emmemeye alıştırabildim. Baktım olacak gibi değil, artık tamamen ortadan kalksın dedim ve bir anda bütün emzikleri kaldırdım. Gündüz çok sıkıntı olmadı. Emzik istediği zaman dikkatini dağıtıyordum, başka şeyler anlatıyor ve gösteriyordum unutuyordu.

En büyük sorun akşam uykusuna geçmekteydi. Zaten uyku düzeni diye bir şey kalmadı. Gündüz uykuları tamamen kalktı. Akşamları da uyu demiyordum, sırf emzik istemesin diye. Artık saat kaçta nerede uyursa uyuyor alıp yatağa koyuyordum.

Bu şekilde 3 gün 4 gece dayandım J 5. Gece uykuya hazırlanırken emziği verdim. Ama verirken de bir anlaşma yaptım onunla. Dedim ki:

-        - Ali Baran, anneciğim, kaç gündür emzik emmiyorsun ve alıştın bu şekilde. Ama ben daha rahat uyumam ve dinlenmen için uyuduğun zamanlarda emziğini sana vermeye karar verdim. Ancak sadece uyurken emeceksin, tamam mı?

Ali Baran:
-       -  Mamam J

Böylece anlaşmış olduk sadece uyurken emziği emme konusunda.

Sonuç: Artık sadece uyurken emzik veriyorum. Bazen istemiyor bile uyurken. İstemezse hiç emzik demiyorum, göstermiyorum da. Emziği gündüz emmediği için yemek düzeni de geri geldi. Artık eskisi gibi yemeğini yiyor. Söylediği kelimeler biraz daha netleşti. Emzik bırakacağız diye bozulan uyku düzeni de geri geldi.

Benim amacım aslında tamamen bıraktırmaktı, ama gördüm ki Ali Baran buna henüz hazır değil. Bazen bazı şeyleri akışına bırakmak lazım, zamanı gelince bırakacaktır nasılsa, öyle değil mi?

Sevgiler"

Yorumlar

  1. İki oğlumda da yaşamadım emzik sorunu. Hatta oyalansınlar diye çok kabul ettirmeye çalıştım, kısa bir süre emip bıraktılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar şanslısınız :) Ben de hiç istemedim ama annem ve görümcem el birliğiyle alıştırdı :)

      Sil
  2. Bravo vallahi süper anlaşma. bu tür alıştırmalar gerçekten sabır istiyor sabreden de muradına eriyor ilk zamanların kurtarıcısı emzikler bıraktırma faslın da biraz sorun olabiliyor ben ilk oğlum da(çok titizdi ) emziklerin dibine paket ipinden minicik sıkıştırıyordum o da bu pis olmuş yenisini alalım diyordu her alınana o görmeden aynı uygulamayı yapmıştım hepsi de kurtlu bunların deyip bırakmıştı:)))))
    şimdi 1,5 aylık torunumu alıştırdık bakalım iler de nasıl bir yöntem de ona uygularız:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim şimdiki aklım olsa, kesinlikle izin vermezdim. Gerçi yine istemedim ama oek etkili olmadı :)
      Emzik yerine konuşarak, kucağıma alarak, gezdirerek, müzik dinleterek, hikayeler okuyarak, ninniler söyleyerek, masaj yaparak vs. şekillerde sakinleştirmeyi denerdim.

      Sil
  3. Anlaşma bir harika ! :)
    Berrak emzik emiyordu fakat müptelası olmadı hiç hatta 1 yaşından sonra kendiliğinden bıraktı .Şanslımıyım bilemiyorum çünkü anne memesinin müptelasıydı bu sebeple emzik pek de önemli değildi nasıl olsa anneyi emzik niyetine kullanıyordu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize göre yine şanslısınız :) çünkü ben emsin diye Ali Baran da beni emmemek için çok ağladık. 6 ay zor emdi.

      Sil
  4. Her çocukta farklı oluyor maalesef :( Kardeşimin oğullarından biliyorum .Biri çok uzun süre bırakmadı ,diğeri ise kendi kendine istememeye başladı. Hepsi birer tecrübe ...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah biz de kendi kendine istemeyeceği günleri görebiliriz :)

      Sil
  5. benim oğlum kendiliğinden bırakmıştı zaten sadece uykuya geçerken emerdi bir gün hiç istemedi bile öyle de bırakmış oldu her çocuk farklı tabi istemiyorsa ısrarcı olmamak lazım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmak istemediği için zorlamadı ama uyanık olduğu sürece kesinlikle vermiyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar