04 Kasım 2015

DUKAN DIYETI

Merhabalar,

Uzun zamandır sağlıklı yaşam ile kafayı bozmuş durumdayım. Ne kadar başarılı olabiliyorum bilmiyorum. Aslında ilk başlarda her şey güzel gidiyordu. Daha düzenli ve sağlıklı beslenmeye başlamıştım.

Ancak havaların soğuması ile birlikte daha az hareket ve daha fazla tembellik geldi yerleşti yine üzerime. Hal böyle olunca da verdiğim kiloları geri almaya başladım.

Artık karar verdim ve diyet yapacağım. Daha önce Dukan Ekspress Diyeti yaparak haftada 1.5 kilo verdiğim ve de bu diyeti yapıp da verdiği kiloları hala koruyanlar çoğunlukta olduğu için yeniden Dukan yapmaya karar verdim ama ekspress değil.


Dukan diyetine başlamadan önce dukan diyet testi yapmanız lazım. Bu test ile hangi evreyi ne kadar süre devam ettireceğinizi belirleyip ona göre hareket etmelisiniz.

Bana 6 gün atak, 129 gün seyir ve 185 gün güçlendirme süresi verdi. Bakalım ne kadar bağlı kalabileceğim.

Diyete başlamadan önce yemek listesi yapmam lazım. Çünkü neler yiyebileceğim hiçbir fikrim yok. onları belirledikten sonra da alışveriş yapmam lazım.

Aranızda kimler yaptı dukan diyetini ya da yapmaya devam ediyor? Tecrübelerinizi ve tariflerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiler

13 yorum:

  1. Aylincim sen bilirsin ama dukan tavsiye etmiyorum. Bende denemiştim hatta bir ayda 5 kilo vermiştim ama sonra bağışıklık sistemim bozuldu resmen bunda başlarda lifli besinler tüketilmemesinin de etkisi var.Sen kendi vücudunu tanı ve ona göre sağlıklı beslenmeye başla derim, sana da yazmıştım daha önce bu şekilde ben 13 kilo verdim. Hemde spor yapmadan. Keşke başlarda spor da yapsaymışım diyorum belki şuan kilo vermem durmazdı. İyi düşün derim bu dengesiz diyetlerle vücut dengen bozulsun istemem. Öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben zaten bir diyeti tam anlamıyla yapabilen biri değilim. Ana hatlarıyla alıp kendime göre uygulamaya çalışacağım. Biraz da hareket kattım mı hayatıma oldu bitti :)

      Sil
  2. Dukan, pahalı bir diyet.
    Malum sürekli protein ve bunların yağsız vs olması durumu var.
    Sağlık dersen; dikkat et derim sonuç şahanedir ama ileride etki gösterebilir.
    Ben yaptım.
    Zorlanmadan geçirdim her bir evresini de kitabı mıhakkak al tavsiye ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet uzun sürede etkisini gösteriyor. Bakalım ne kadar devam ettirebileceğim.

      Sil
  3. Dukan diyeti harika bir diyettir. Kesinlikle çok severek ve çok güzel sonuç aldığım ve yaparken enerjimin tavan yaptığı bir yaşam biçimi..
    Kepekli ürünlerini eksik etmemeli ve seyir dönemini protein + sebze şeklinde devam edersen inanılmaz sağlıklı besleniyor insan. Tatlandırıcılı şeylere çok yönelme ve kendine elindeki malzemelerle yapacağın bir sürü çeşit yapabiliyorsun. Böreğinden tatlısına..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni motive eden tarafı da her şeyi yiyebiliyor olmak ama dengesini sağlayabildiğin sürece tabi :)

      Sil
  4. Ya aslında ben çok yemek yediğimden değil tatlı çok yediğimden kilo alıyorum ve biraz hareketsizim. Daha doğrusu günlük koşturmaca dışında ekstra efor sarf etmiyorum. Eee ona da vucut alışık olduğu için tepki vermiyor maalesef. Su da içen biri değilim. O yüzden çok çabuk kilo alıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Dukan diyeti ile kilo veren çok kişi duydum, hatta bir komşum bu yaz neredeyse benden daha ince olmuştu. Diyet sona erse bile, kontrollü yemeye dikkat et diyorlar yoksa geri alıyormuşssun kiloları
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her konuda kontrol önemli. Bakalım ben neler yapabileceğim.
      Sevgiler

      Sil
  6. Dukan Diyetini tavsiye edemiyecegim, yillar Önce 3 ay yaptim, 10 Kilo verdim.3. safhada biraktim, meyvesizlik canima tak etmisti.
    Bu konuyla ilgili ne kadar yerli ve yabanci Blog varsa hepsini yakin taip etmistim..Dukan Diyeti gruplarini hergün okumustum.Evde tonlarca tariflerim var.coguda denenmis...

    Cok cabuk zayiflayanlar oldugu gibi hastalananlar,komalik olanlar var.Doktor tahlilleri yaotirmayi unutmayin...
    Bu diyetten bir zaman sonra kilolarin yarisini geri almistim.Mevsimlerden Roma bloguyla beraber (Doktorun blogu) Akdeniz Diyeti modeli ile ac kalmadan her seyden yiyerek yine 10 Kilo verdim 3 ayda Üstelik...

    Dukanin bana kazandirdigi sadece yulaf ve yulaf kepegi oldu..Hala severek tüketiyorum...Dukanda Yag tüketimi yasak.En güncel dogru saglikli yaglarla Kilo vermek...seker tüketimi cok sakincali ve tatlandiricilarda bir o kadar zararli...Dukanin tariflerinin Ana temellerinden biride tatlandiricilar. Fazla Protein tüketimide sakincali.

    Kisa sürede Yag yakiminda sonuc istiyorsaniz, Umay Villa ' nin instagram adresine bir bakip, inceleyin, detox türü ac kalmadan zayifliyorlar 5-7 Günlük kurlar 2 hafta Mola sonra tekrarliyorlar,kitabida var...oldukca etkili...verecek kilonuz fazla degilse inceleyebilirsiniz.Belki isinize yarar...Her durumda Dukandan daha saglikli ve kisa süreli...Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Ben zaten hiçbir diyete tamamen bağlı kalmıyorum. Ana temayı diyetten alıyorum gerisini kendime göre ayarlıyorum.
      Tahlil yaptırdım ve herhangi bir problem yok, troid şeker vs gibi
      Normal zamanda da şeker tuz yağ ve meyve tüketen biri değilim. Aslında benim sorunum su içmemek ve az hareket etmek. Suyu ve hareketi hayatıma katabilir hiçbirine gerek kalmayacak. Ama yapamıyorum su içemiyorum :( hareket de havalar soğuduğu için kısıtlandı evde yapmaya çalışıyorum bir şeyler.
      Önerdiğiniz hesabı takibe alacağım. Teşekkürler Sevgiler

      Sil
    2. Bende yaparken bol kaçamaklı bir dukan yapmıştım ama 20 kilo vermiştim. Sonra tamamen eski düzenime döndüm. Sadece 10 kilosunu geri aldım. 3 senede 5 kilosunu daha geri aldım. Kontrol şart ama geri alım o kadarda hızlı olmuyor.

      Sil
    3. Rica ederim, sadece bir öneriydi:)
      Su icimi bende de büyük Problem...Ara ara normal seviyede icerken birde bakmisim bir bardak su ile günü kapatmisim:(
      Umarim faydasini görürsünüz hesabin.Sevgilerle

      Sil

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi