06 Mayıs 2014

EMZIREN ANNELER BURAYA

Bu aralar oğlumu emzirmeyle ilgili sıkıntılar yaşıyorum. Mememi almıyor, alsa da çok kısa emiyor. Hem bu yüzden hem de emmedigi için üzüldüğümden sanırım sütüm de azalıyor.

Sağolsun her konuda yardımcı olan Esra bu konuda da bilgilerini benimle paylaşarak yardımlarını esirgemedi.

Sonra düşündüm dedim ki benim gibi bu problemi yaşayan başkaları da var. O zaman Esra ile bir röportaj yapalım herkes bilgilensin :) İşte röportaj;

1-ESRA ERTUĞRUL KİMDİR?


Esra, İstanbul da doğmuş, büyümüş ve Altuğ'un annesidir. İstanbul Üniversitesi Florance Nightingale Hemşirelik M.Y. Okulu’nu bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi’nde Sağlık Kurumları Yöneticiliği’nde Yüksek Lisans yaptım. Yüksek lisan zamanında İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Kadın ve Çocuk Sağlığı Araştırma ve Eğitim biriminde UNICEF ve AB nin desteklediği bir projede çalıştım. Bu proje kapsamında hamile okulu açtık. Her hafta kuruma gelen anne ve babalara çeşitli eğitimler vermekteydim. Bu süre içinde emzirme danışmanlığı eğitimi alıp, annelere ve intör öğrencilere emzirme eğitimi verdim. Telefonla veya kuruma gelen annelere de çocuklarının beslenmesi ve bakımı hakkında danışmanlık veriyordum. Proje bitince özel bir hastanenin Tüp bebek bölümünde koordinatör olarak çalışmaya başladım. 2008 yılında hastaneden bağımsız olarak Bebeimgeliyor adı altında hamile okulu açtım. Ardında da Bebeimgeliyor adlı bloğumu. Benim eğitimlerimin hikayesi böylece başlamış oldu. 2010 da oğlumun dünyaya gelmesiyle birlikte eğitimlerimin çeşitliliği ve şekli de deneyimlerimle birlikte değişiklik gösterdi. Şimdi bloğum ve sosyal medya hesaplarım sayesinde eğitimlerime devam etmekteyim.

2.bebeimgeliyor.blogspot.com nasıl ve ne zaman oluştu? Oluşum amacı nedir?


Bloğumu açma nedenim, aynı isimde eğitimler vermeye başlamam. Bir web sayfası hazırlatacakken, arkadaşımın açtığı pastacılık bloğu sayesinde Bebeimgeliyor adlı bloğu 2008 yılında açtım. Bloğumda hem eğitimlerimin tanıtımını yapıyorum hem de deneyimlerimi paylaşıyorum. Ayrıca sevdiğim ürünlerden bahsederken eğitimlerime gelemeyen annelere, eğitimde anlattıklarımı bloğumda yazarak onlara da destek olmaya çalışıyorum.

3.Emziren anneler fazla kilo almadan nasıl sütlerini arttırabilir?

Emziren annelerin, bebeklerini emzirdikleri dönem boyunca aynı hamileyken beslenmelerine dikkat ettikleri kadar dikkat etmeleri yeterli. Emzirme sürecinde ortalama 500 kalori fazla almaları yeterli olacaktır. Bol bol emzirmek, içtiği su miktarına dikkat etmek ve uyku sütü arttıran etkenlerin başında gelir. Eğer anne beslenmesine biraz dikkat eder ve bol bol emzirirse, hamileyken aldığı kiloların büyük birçoğunu kısa sürede verecektir. Hamileyken biriktirdiğimiz kilolar emzirdiğimiz sürece çok kolay erirler J Bloğumda annelerle paylaştığım yazımın linkini sizlerle de paylaşayım. http://bebeimgeliyor.blogspot.com/2013/09/anne-sutunu-beslenerek-nasil.html Bu yazı da anne sütünü arttırmak için neler yemeliyiz, sorusunun cevabını bulabilirsiniz.

4.Süt arttırayım derken gaz sorununu azdırmayalım istiyorsak nelere dikkat etmeliyiz?

Emzirdiğiniz sürece size gaz yapan ne tür yiyecek ve içecek varsa ondan uzak durmakta fayda vardır. Çünkü anne sütüyle sizdeki gaz bebeğinize geçecektir. Buna çok dikkat etmekte fayda var. Sizin inek sütüne alerjiniz varsa , süt içtiğinizde gazınız olur. emzirdiğinizde de bebeğinizde gaz olacaktır. Kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzelerle çiğden yapılan yemek ve salatalar çoğu anneye gaz yapar. Bunları yerken bebeğinizin verdiği tepkiyi ölçerek hareket edebilirsiniz.

5.Sütün azalmasına neden olan şeyler nelerdir?

Anne sütünün azalmasının en önemli nedenlerinden bir tanesi annenin stresi, yorgunluğudur. Stres durumunda annede salınan oksitosin azalmaya başlar. Bu hormon da anne sütünün bebeğe ulaşmasını sağlayan hormondur. O nedenle özellikle ilk günlerde bebekle birlikte hareket etmek çok önemlidir. Bebek uyudukça annede mutlaka dinlenmelidir. Böylece gücünü toplayacak, sütü de artacaktır.   Azalmasını sağlayan diğer bir neden de bebeğin göğsü emmemesidir. Anne memesine ne kadar çok ileti giderse o kadar süt artar. O nedenle özellikle ilk 3 hafta mümkün oldukça saatte bakmaksızın bebeğinizi her istediğinde emzirmek çok çok önemli.   Anne memesindeki süt boşaltılmadığında süt yapımında azalma olur. O nedenle bebeğiniz emdikten sonra kontrol edin ve bebeğin ritmine göre gerekirse sağarak boşaltın. Böylelikle boşalan yere tekrar anne sütü dolmaya başlasın.

6.Su sütü arttırmak için her zaman tek başına yeterli olur mu?

Suyun tek başına yeterli olduğu ve olmadığı zamanlar olabiliyor. Anne gayet rahat bebek çok güzel emiyorsa, anne sadece içtiği su miktarına dikkat ederek sütünün devamlılığını sağlayabilir. Ama bazen sadece su içmenin işe yaramadığını görebiliyoruz. O zaman da annenin bebeğini emzirme pozisyonunu kontrol etmek, annenin stres durumuna bakmak, ne kadar dinleniyor, neler yiyor. Bunların her birini tek tek kontrol etmekte fayda vardır. Birinde bir aksaklık olması sütün ritmini etkileyebilir. Hangisinde eksiklik varsa o tespit edilip, üzerine gidildiğinde anne sütünün arttığını görebiliyoruz.  

7.Emziren anneler gün içinde bunu mutlaka tüketmeli dediğin bir şey var mı?

Özellikle illa ki bunun yemeli diye bir şey yok. Her anne için durum farklı olabiliyor. Burada önemli olan emzirdiği sürece anne hamileyken kullandığı vitamin ve demir preparatlarına devam etsin. Bunlar annenin hem hamilelik hem de emzirme döneminde boşalan depolarını doldurmak için büyük önem taşır. Emzirdiği dönem boyunca annenin 3 ana 3 de ara öğün ile beslenmesi sütü çok olumlu etkileyecektir. Ara öğünler olarak 3-4 ceviz, badem yemesi bile yeterlidir. İnanın ki ara öğünleri beslenmenize kattığınızda sütünüz çok olumlu etkilenecektir.

8.Annelere özel hazırlanan süt yapıcı çaylar gerçekten işe yarıyor mu?

Bence işe yarıyor. Özellikle ılık ılık içildiğinde. Rezene çayı hem süt arttırır hem de annenin ve bebeğin gazını hafifletir. Ben bana danışan annelere tavsiye ediyorum. Isıran otundan yapılan çaylar da işe yarıyor. Ama otun güvenilir olması çok önemli. Süt arttırıcı diye eczanede satılan çayların içilmesi de sütü olumlu etkileyecektir. O nedenle günde 2-3fincan içilmeli..

Aylin'ciğim bana yer verdiğin için çok teşekkür ederim:))   Sevgiler"

Kendisine tekrar teşekkür ediyorum. Esra'nin eğitimlerine katılmak için mutlaka kendisiyle iletişime geçin ve bloğunu takip edin.

Sevgilerimle
http://mavininguncesi.blogspot.com.tr
www.facebook.com/mavininguncesi
www.twitter.com/aylinimredemir
www.instagram.com/mavininguncesi
E mail: mavininguncesi.aylin@gmail.com


Etiketler: , , , , , , , ,