13 Mart 2014

GAZLI BEBEK

Herkese merhaba


Uzun zamandır blogla ilgilenemiyorum. Bildiğiniz üzere bir bebeğim oldu. Çok şükür ikimiz de çok iyiyiz. 1 ayı geride bıraktık ama nasıl bıraktık gelin bana sorun.


Lohusalıktan dolayı yaşadığım sıkıntıları ve kalabalıktan dolayı yaşadıklarımı bir kenara bırakıyorum. Bebeğimin gaz yüzünden yaşadığı acı işte o tarif edilemez.


Ağzı var dili yok yavrucağın. Derdini de anlatamıyor. Gazdan mahvoldu. Yapmadığımız şey kalmadı. Gazını çıkarıyor ama yetmiyor :(


Sizlerle şimdi gazını çıkarmak için neler yaptığımızı paylaşacağım. Benim gibi tecrübesiz annelere rehber olsun ve bizim eksik kaldığımız yerleri tecrübeli anneler doldursun istiyorum. İnanın 2 gündür ne bebeğim ne de ben uyumuyoruz. Tecrübelerinizi paylaşırsanız başta ben olmak üzere tüm annelere yardımcı olmuş olursunuz.


Biz neler mi yaptık sancıyı azaltmak için;


  • Eminönü'nden minik havlular almıştım ayağına ve karnına koyarız diye. O havluları sürekli sıcak tutup karnına ve ayaklarına sardık. Acısı biraz hafifledi ama tamamen çözüm olmadı.
  • Bebek yağıyla karnına, sırtına ve ayaklarına masaj yaptık. Gazını çıkarmaya yardımcı oldu ama tamamen çözüm olmadı.
  • Elma yağı aldık yine karnına ve ayaklarına masaj yaptık. Bu da kesin çözüm olmadı.
  • Ben günde2-3 kere rezene çayı içtim. Bu da rahatlatmadı bebeğimi.
  • Bebeğe anason ve rezene karışımı çay içirdik. Bu çayı eczaneden aldık aktardan değil. Bu çay sancısını en çok dindiren şey oldu. Anasonun etkisiyle uyumasına da yardımcı oldu. Ama yine tamamen çözüm olmadı.
  • Doktora götürdük. Bir ilaç verdi onu içirdik. O da 1 hafta iyi geldi ondan sonra o da çözüm olmadı.
  • En son dün poposuna sıvı yağ ile masaj yaptım bastırmadan. Bu inanılmaz rahatlattı. Gazını çıkardı. Yalnız bu işlemi doktorunuza danışarak yapın eğer ilk çocuğunuzsa. Çünkü size nasıl yapacağınızı gösterecektir. Aksi taktirde bebeğinizin poposuna zarar verebilir, canını acıtabilirsiniz.
  • Bir damla da sıvı yağ içirdik. Bu da rahatlattı şimdi uyuyor. Umarım güzelce uyur dinlenir yavrum.
Dilerim sizin bebeğiniz bu kadar acı çekmez. Yağ içecek duruma gelmeden gazdan kurtulur.


Önerisi olan varsa lütfen paylaşsın. Gerçekten çok acı çekiyor bebeğim. Burada yanında olsanız onunla birlikte oturur ağlarsınız emin olun.


Umarım bebeğimin gaz problemi bir an önce biter.


Herkese sevgilerimle


http://mavininguncesi.blogspot.com
www.facebook.com/mavininguncesi
www.twitter.com/aylinimredemir
www.instagram.com/mavininguncesi
e mail: mavininguncesi.aylin@gmail.com

Etiketler: , , , , , , ,