Eren Mert ile Ek Gıda Serüvenine Başladık

İlk önce itiraf etmeliyim ki Ali Baran'da ek gıdaya geçmek daha kolaydı. Eren Mert'te açıkcası çekiniyorum, alerjisi olduğu için. Ne yapsam, nereden başlasam karar veremiyorum. İki aydır ek gıdaya geçmemi söylüyor sağlık ocağındakiler hem kilo alımı az olduğundan hem de sadece formül mama ile beslendiğinden dolayı ama ben 4. ayda başlamadım. Şu an yaklaşık 5.5 aylık oldu, artık yavaş yavaş başlayabilirim dedim ve doktoruyla da konuşarak ek gıda serüvenine başladık.


Ek Gıdaya Geçiş

Dediğim gibi Eren Mert alerjisi olan bir bebek. Neye alerjisi olduğunu bilemiyor olmak beni tedirgin ediyor ek gıda sürecinde. Kabız olacağını bile bile, alerji riski en az olan besinlerle başladım. İlk 3 gün muz verdim. Biraz kakasını yaparken zorlandı ama çok şükür alerjik bir durum olmadı.

Sonra patatese geçtim. Üç gün de haşlanmış patates verdim, içine tereyağı ekledim. Tuz koymadım kesinlikle. Patatesin tadını beğenmedi, yüzünü ekşitti falan ama yedi. Patatesi yedikten sonra kakasını yapmak daha da zor oldu ama ağlama, sızlanma, sancı, huzursuzluk vs çok şükür hiçbirini yaşamadık.

Yarın itibariyle patates çorbası vermeye başlayacağım, patates yedikten sonra herhangi bir sorun yaşamadığımız için. Buna ek olarak yoğurt tattıracağım üç gün. Yoğurdu mayaladım bugün, yarından itibaren taze taze yoğurdunu da yiyecek inşallah. Daha sonra sırayla mevsim sebzeleri ve meyveleri ile devam edeceğiz.

İnşallah sorunsuz sıkıntısız bir ek gıda süreci yaşarız. Ben şimdi gideyim güzel bir patates çorbası tarifi bulayım. Akşam çocukları uyuttuktan sonra belki pişiririm ya da sabah erken kalkıp taze taze hazırlamak daha doğru olacak sanırım ☺

Sevgiler

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar