Kırk Çıkarma

Kırk çıkarma nedir ne değildir bilemiyorum, bu konunun uzmanı da değilim. O yüzden buraya şudur budur yazmayacağım baştan onu söyleyeyim. Çok fazla batıl inancım da yoktur. Hele ki sebebini açıklayamazlarsa ya da araştırmalarımda mantığıma oturmazsa hiç inanmam. Ama bu geleneklerimizi uygulamıyorum anlamına gelmiyor. "Eskiler ne derse doğru dermiş" öyle değil mi? :)


Giriş yaptığımıza göre neden bu konuya değindiğimi de anlatayım artık, değil mi? 3 Temmuz da ikinci bebeğimi Eren Mert'i dünyaya getirdim. Yavaş yavaş büyüyor. Geçtiğimiz günlerde yarı kırkımız çıktı. -Yarı kırk okuduğum ve duyduğum kadarıyla (nedense) sadece erkek çocuklarında çıkarılırmış, kız çocuklarında değil.- Yarı kırkımızı çıkarırken ne yaptık onlardan bahsedeceğim size. Aslında yaptıklarımızın hepsi Kırk Çıkarma merasiminde yapılanların aynısı. Sadece 40 adet saymıyorsunuz buğdayı da 20 adet sayıyorsunuz, tek fark bu.


Yarı Kırk Çıkarma Merasimi

Yarı kırk çıkarma merasiminden bir gün önce anneme gitmiştik, Ali Baran ile çok sıkıldığımız için. Akşamında eve dönecektik orada kalmayacaktık ama nedense ayağım gitmedi, pek bir üşendim. O geceyi annemde geçirdik. Ertesi gün ise yarı kırkımızı çıkaracaktık. 

Bunun için önce dem aldık, yani buğday. 20 adet ayırıp dua etti annem her birine ayrı ayrı. Sonra onları banyo suyuna attı. Sonra benim alyansımı suya koyduk. Altın; bol kazançlı olsun diye koyulurmuş. Buğday da sofrası, işi, ömrü bereketli olsun diye koyulurmuş. Eren Mert'i o suyla yıkadık. Sonra bir kısmını kovada bıraktık ve ben banyo yaptıktan sonra kovada kalan suyu üzerime döktüm. 

Tekrardan eve girmeyelim, farklı yere gidelim diye annemlerin üst katında oturan amcamlara oturmaya gittik hazırlandıktan sonra. Gezmeye gidilirmiş, biz de gittik :) Ordan eve geçerken de yengem, Eren Mert evine ilk defa geldiği için ona harçlık verdi. 2 yumurta, biraz tuz ve biraz da şeker koyup verdi. Verdiği şeyleri evdeki malzemelerle karıştırıp yemeğe koymak gerekiyormuş. Ben de öyle yaptım. 

Kırkımız çıktığında da aynı işlemleri yapacağız. Ama bu sefer başka yere gitmemiz lazım :) Kırkı çıkacak bebeğin huyunun suyunun kime benzemesini istiyorsan, o kişinin yaşadığı eve gitmen gerekiyormuş. Düşünüyorum kime benzesin diye, bakalım kime kısmet olacak kırk çıkarmamız :)

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar