Oyun Seli

Zaman çabuk geçiyor, çabuk büyüyor çocuklar. Yaşları arttıkça, oyun oynama istekleri de artıyor. Ben çalışan anne olduğum için ancak izin günlerimde oğlumla vakit geçirebiliyorum. Bu haftaki izin günümde oğlumu oyun seliyle karşı karşıya bıraktım.

Ben pedagog da değilim psikolog da değilim. O yüzden oynadığımız oyunlar ne işe yarar bilmiyorum. Bildiğim tek bir şey var; o da oğlumla bir saate yakın eğlenceli zaman geçirdik.



NELER YAPTIK


Oynamaya başlarken ben sadece tek bir etkinlik düşünmüştüm. Gerisi oğlumun ilgisi ve yaratıcılığı sonucu kendiliğinden gelişti.
Plastik bir kabın ağzını alüminyum folyo ile kapatıp ufak delikler açtım. O deliklerden kuru fasulyeleri kaba atarak başladık oynamaya. İtiraf etmeliyim, ben sadece bunu yapacaktım.
Kuru fasulyeler bitene kadar devam etti, deliklerden kabın içine atmaya. Fasulyeler bittikten sonra, kabın üzerindeki alüminyum folyoyu çıkarttım. Ben folyoyu çıkarınca oğlum, ben hiç yönlendirmeden fasulyeleri kaptan kaba aktarmaya başladı.

O fasulyeleri kaptan kaba aktarırken, ben de alüminyum folyoyu yuvarlayarak top haline getirdim. Kısa bir süre onunla top oynadıktan sonra folyoyu ufak parçalara ayırmaya başladı. Paramparça oldu bütün bir folyo 

Folyoları yırtma işlemi bittikten sonra, kepçe ile kaptan kaba kuru fasulyeleri aktarmaya başladı. Başta da dediğim gibi, tek bir etkinlik vardı aklımda ve ben bu kadar uzun süre oynayacağımızı düşünmemiştim. Çünkü, daha önceki denemelerimde oğlum hiç ilgilenmemişti oyunlarla, ben tek başıma oynamak zorunda kalmıştım. Ama bu sefer öyle olmadı, O’da bana eşlik etti 

Kepçeyle aktarımdan sonra yaptığımız şey ise; kepçenin ucundaki delikten tek tek fasulyeleri geçirmek. Bunu da oğlum buldu  Bir süre de bununla oynadıktan sonra tabiî ki tencere tavaya bağladık sonunu  Kepçe ve tencere orkestrası sahnede 


Müzikle biraz eğlendikten sonra geldik son noktaya. Hazır fasulyeler ortadayken bilimsel çalışmalar yapmadan olmaz  Pamukta fasulye yetiştirme deneyi yaptık.

Bakalım fasulyelerimiz ne kadar sürede büyüyecek 

Oğlumla bir saatte birçok etkinlik yaptık. Sonucunda O’da mutlu ben de mutlu.

Yorumlar

  1. Dahaa ne olsun:)) sağlıkla kahkahalarla dolu nice güzel vakitleriniz olsun inş.Çalışan anne olmak kolay değil ama o da gerekli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok zor ama dediğiniz gibi gerekli. Hele İstanbul gibi bir yerde başka şansınız yok

      Sil
    2. Gerçekten çok zor ama dediğiniz gibi gerekli. Hele İstanbul gibi bir yerde başka şansınız yok

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar