ALİ BARAN 16 AYLIK OLDU

Merhaba,

Bildiğiniz üzere Ali Baran'ın yoğun ısmarlarım sonucu, kısa süren çalışan anne maceramı sonlandırdım. Bu konuyla ilgili yazımı okumak için tıklayın.



Günlerimiz çok güzel geçiyor. Önceleri hiç bana yanaşmayan çocuk, şimdilerde yanımdan ayrılmıyor. Birden gelip sarılıyor, öpüyor. İnanılmaz mutlu oluyorum.

Havalar ısındı, oğluş büyüdü, eee anne de evde artık. Aktiviteler yapma vakti geldi, öyle değil mi?

Sizlerle gün içerisinde yaptıklarımızı paylaşmak istiyorum. Hem aktivite arayan annelere fikir olsun hem de sizlerden yeni aktiviteler öğreneyim, fikir alışverişi yapalım.

ALİ BARAN İLE BİR GÜN NASIL GEÇİYOR

Sabah 06:00-09:00 arası uyanıyor. Uyanma saati, akşam yatma saatine ve herhangi bir ağrı sızı durumuna göre değişiyor.

Kahvaltı yaptırıyorum. Önce süt ısıtıp veriyorum, kahvaltı hazırlayana kadar aç beklemesin diye. Bahsetmiştim mamayı nasıl bıraktığından. Nasıl bıraktığını okumak isterseniz tıklayın.
Daha sonra bir yumurta haşlıyorum, kayısı kıvamında. İçine biraz ekmek koyup yediriyorum. Sonra bizim kahvaltı zamanımız geliyor. Onu da mama sandalyesine oturtup yanımıza alıyoruz. Onun için aldığımız renkli plastik tabak, kaşık, çatal, bıçak ve bardağı da koyuyorum önüne. Biz yerken doymamışsa atıştırmaya devam ediyor. Doymuşsa bardağındaki suyla oynuyor. Ellerini bardağa koyup hem kendini hem bizi ıslatıyor. O öyle yapınca ben de hemen 'su savaşı başlasın' diyerek eşlik ediyorum, hoşuna gidiyor.

11:00-13:00 arası uyuyor. Uyandığında çorbasını içeriyorum. Ondan 1 saat sonra falan da yoğurdunu meyvesini yediriyorum.

Arabalarla oynamaya bayılıyor. Birlikte araba sürüyoruz. Flüt çalıyoruz. Flütü alıyor eline, bir yandan gülüyor bir yandan 'düt düt' diye öttürerek dolanıyor :)

Birlikte şarkı söylüyoruz. Kırmızı Balık ve Mini Mini Bir Kuş şarkısını çok seviyor. Ben söylerken dikkatli bir şekilde dudaklarımı izliyor ve tekrar etmeye çalışıyor.

Mandalları sepetinden çıkarmaya bayılıyor. Bakıyorum oynamaktan sıkılıyor, hemen devreye giriyorum. 'Hadi basket atalım Ali Baran' diyorum, hop Mandalları sepette :) Tabii çoğu zaman geri çıkarıyor ama olsun :)

2-3 gündür resim defteri ve boya kalemi aldım. Resim yapalım diyorum, yanaşmıyor. Pek sevmiyor sanırım. Ama ben oturup bir şeyler çizersem bana eşlik ediyor. Resim yapmaya da alışır zamanla. Aceleci anne olmamaya karar vermiştim :) Onunla ilgili yazımı okumak isterseniz tıklayın.

Ben tv seyrettirmeyen annelerden değilim, seyrettiriyorum. Hatta tv neredeyse bütün gün açık ama Ali Baran hiç ilgileilgilenmiyor. Sadece Pepee, Canım Kardeşim, Can ve Vromi leri izliyor.

Yakalamaca ve saklambaç oynamaya bayılıyor. Hele koltuk arkalarına saklanıp cee oynamak vazgeçilmezimiz.

Halay müzikleri açıp 'tey tey' nidaları eşliğinde halay çekmeyi de seviyor :) Halay başı çekiyor elinde mendille :)

Mutfak eşyaları herkesin olduğu gibi Ali Baran'ın da en sevdiklerinden. Tencereler, tavalar, kaşıklar, kepçeler vs. hepsi birer enstrüman oluveriyor.

Havlu kâğıt rulosu da yine oyuncaklarımız arasında. Dürbün ve borazan olarak kullanıyor onu da.

Çekmeceleri, dolapları hiç söylemiyorum bile :) Çoğu zaman uyarmıyorum, nasılsa bu da geçecek :)

Peki hiç dışarı çıkmıyor muyuz? Çıkıyoruz tabii. Havanın durumuna göre bazen yarım saat bazen iki saat dışarıda kalıyoruz. Parka gidiyoruz. Mahalledeki çocuklarla oynuyor. Hayvanları seviyor. 'Aman dokunma Ali Baran' gibi cümleler kurmuyorum. Aksine birlikte seviyoruz hayvanları.

Unutmadan top oynamaya da bayılıyor. Özellikle birimiz Ali Baran'ı tutuyor, diğerimiz topu ona atarak kafa atmasını sağlıyorsak, ev kahkahadan yıkılıyor :)

Sırtımıza alıp atcılık oynuyoruz. Deh Deh demesi beni benden alıyor.

Akşam da eve gelince yemek yiyiyor saat 18:00-20:00 arası. Sonra banyo yapıyor. 20:30-22:00 arası akşam uykusuna yatıyor. Yatırırken kitap okuyorum. 1 TTL lik kitaplardan aldım, yırttığı zaman üzülmemek için. Bir tane veriyorum, bir tane kendim alıyorum. O elindekinin resimlerine bakıyor, sayfalarını çevirip gördüklerini soruyor. Sonra okumam için sırayı bana veriyor. Ben de elimdeki kitabı okuyorum. Zaten 3-5 sayfa bir şey hemen bitiyor :)

Bazen okuma bitene kadar uyuyor. Bazen de ninni söylüyorum. Hatta bazen yine uyumuyor bu sefer de türkü söylüyorum. Türkülere bayılıyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Mutlaka eksik yazdıklarım vardır. Sizlerin önerileri varsa onları da uygulamak isterim.

Sevgilerimle

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar