YA İSTEMEDİĞİNİZ BİR ANLAM TAŞIYORSA...

Sevgililer Günü yaklaşıyor. Herkes sevdiğine, eşine ne alacağını düşünüyor bugünlerde. Aldığımız hediyenin yanına bir çiçek ile de katmerli hale getirilecek. Hediye alınmamış olsa da  çok güzel bir aranjman yapılmış buket ile de sevilen kişi mutlu edilecek. Peki ya aldığınız çiçeklerin ne anlama geldiğini biliyor musunuz? Ya söylemek istemediğiniz bir anlam taşıyorsa?
Eski insanların en önemli iletişim kanalı çiçeklermiş. Sevgisini, iyi dileklerini, küskünlüklerini veya nefretlerini çiçekler kanalıyla iletirlermiş. Örneğin, papatyanın masumiyeti, yaseminin güzelliği, hanımelinin bağlılığı ve sardunyanın da dostluğu temsil ettiğine inanılırmış. Eskilerin çok iyi bildiği ve asırlar boyunca, onlarca milletin ve dinin kültürüyle yoğrulup ortaya çıkan bu çiçek dilini maalesef bu günün insanı, bizler, bilmiyoruz.
Ben çiçekleri çok severim ama bana çiçek hediye edilmesini sevmem. Çünkü dalından koparılınca ömrü son bulur çiçeklerin. Benim kısa süreli mutluluğum için onların ömrünü yok etmeye hakkım yok diye düşünürüm her zaman. Ama özel günlerin de vazgeçilmez hediyesidir çiçekler. En çok da güller… Peki hangi renk gül neyi ifade ediyor biliyor muyuz? Gelin birlikte bakalım alabileceğiniz güllerin ne anlama geldiğine.

Güllerin Dili

  • Beyaz Gül: Saflığı, masumiyeti ve saygıyı,
  • Kırmızı Gül: Aşk, saygı, tutku ve cesareti,
  • Pembe Gül: Mutluluk, incelik, imrenme,
  • Sarı Gül: Arkadaşlık, önemseme
  • Lavanta Gülleri: İlk görüşte aşk
  • Mavi Gül: Elde edilemez
  • Siyah Gül: İlişkinin sonu, ayrılık

Güllerin Sayılarının Anlamı

  • 1 adet gül; sadece tek kişiye ait sevgi ve hayranlık
  • 2 adet gül; karşılıklı aşk ile sevmek
  • 3 adet gül; seni çok seviyorum
  • 3 adet gül; seninle olmak istiyorum
  • 9 adet gül; sonsuza kadar birbirimizi seveceğiz
  • 11 adet gül; hayatımda en çok sevdiğim kişisin
  • 13 adet gül; gizli hayranlık duyan ve size aşık olan biri var
  • 24 adet gül; günün 24 saatini simgelemekte ve beraber olduğumuz anları hiç unutamıyorum, her zaman aklımdasın anlamında
Aslında bu liste daha da uzun ama daha fazla gülü soldurmamak için devam etmiyorum :)
Doğaya, insana, sevgilinize, eşinize ve ailenize olan sevginizin her daim canlı kalması dileğiyle…

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar